BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Na rozdíl od konkurence vám naftový osmiválec BMW už dávno neprodá. Místo toho neustále zdokonaluje svůj vrcholný naftový šestiválec 3,0 l. Nyní tento motor dostal hned čtyři turbodmychadla, přičemž se poprvé objeví pod kapotou BMW řady 7 v modelu 750d xDrive. Postupně nahradí verzi řadového motoru 3,0 l se třemi turby ve všech modelech.

Podle BMW je nový motor o 5 % ekonomičtější a dokonce i levnější na výrobu. Pokud jde o dynamické parametry, tak výkon vzrostl na 294 kW (400 k) v 4000 až 4400 ot./min. Točivý moment má hodnotu až 760 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. Tato hodnota je ale omezená kvůli životnosti osmistupňové automatické převodovky ZF.

Testy | Sportovní auta | BMW

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Luxusní sedan BMW 750d xDrive se s ním dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí ve 250 km/h omezovač rychlosti. Nový motor má i přes jedno turbo navíc stejnou hmotnost jako tříturbová jednotka, kterou nahrazuje.

Po limuzíně 750d xDrive dostanou stejný motor také SUV BMW X5 a X6 M50d, stejně tak příští generace sedanu BMW M550d. Nejsilnější turbodiesel s měrným výkonem 133,3 koně na litr je dostupný výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků