BMW M760Li xDrive je sedmička s motorem V12, která umí až 305 km/h

BMW veze do Ženevy vrchol řady 7, což není nic menšího, než prodloužená sedmička osazená dvanáctiválcem o výkonu 441 kW (600 k). Aby ale tato premiéra nebyla příliš politicky nekorektní, ukáže BMW také ekologickou 740e nebo BMW i8 Protonic Red Edition.
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition

BMW řady 7 aktuální generace má nový vrchol. Ten se jmenuje M760Li xDrive a jak název napovídá, jde o další produkt divize M Performance. Základní údaje jsou hodně působivé.

M760Li totiž nezná pojem downsizing. O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru. Jeho maximum činí 441 kW (600 k) a 800 Nm, přičemž vrchol točivého momentu je dostupný od 1500 ot./min.  V kombinaci se sportovní automatickou převodovkou a pohonem všech kol vystřelí dvanáctiválcové BMW 7 z nuly na 100 km/h za 3,9 s a maximálně jede 250 km/h. Pokud si připlatíte, BMW vám posune omezovač na 305 km/h.

Luxusní auta | BMW | Premiéry | Hybridy | Sedany

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nejrychlejší verze BMW řady 7 dostala také podvozek s označením Executive Drive Pro, nechybí aktivní stabilizátory, sportovní řízení a systém natáčení zadní nápravy nebo posílené brzdy. Standardem jsou dvacetipalcová kola. A abychom nezapomněli, i tento dvanáctiválec má ambice myslet na ekologii, takže i zde dostanete systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá vrchol BMW řady 7. Provedení M760Li xDrive používá přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 441 kW (600 k)

Sportovní řada 7 má také několik úprav exteriéru zahrnujících především nový přední nárazník s pořádnými nasávacími otvory. Vzadu najdeme velké koncovky výfuku a decentní spoiler. BMW ovšem nabídne ještě jednu verzi. Pokud netoužíte po sportovní vizáži, ale chcete naopak vsadit na luxusní vzhled (respektive pokud jste čínský zákazník), pak pro vás v Mnichově připravili provedení Excellence. BMW za něj neubude chtít žádný příplatek. V praxi Excellence znamená především pořádnou dávku chromu všude, kam oko dohlédne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud chcete dvanáctiválec, ale nehodláte jezdit ve sportovně vypadajícím BMW 7, pak můžete sáhnout po čínsky laděné variantě Excellence, která nabídne opravdu hodně chromu. Technika se ovšem neliší

V interiéru očekávejte jenom ty nejluxusnější materiály a velmi často se objevující sympatická loga V12. Samozřejmě i v M760Li xDrive na vás čeká bohatý zástup různých asistentů a dalších prvků výbavy včetně například ovládání gesty.

BMW M760Li xDrive oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě, kam mnichovská automobilka přiveze také M2 vyzdobené prvky M Performance, dorazí i hybridní 740e nebo BMW i8 v provedení Protonic Red Edition. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videa
  2. Fotogalerie: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků