BMW M6: oficiální fotky a informace

BMW představí další „emkový“ model M6 až za měsíc na autosalonu v Ženevě, ale už teď máme k dispozici sadu oficiálních fotografií a všechny podstatné detaily. Potvrdilo se tak všeobecné očekávání o tom, že M6 bude v podstatě M5 oblečená v dvoudveřové karoserii.

BMW | BMW řada 5

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

O pohon se opět stará dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l doplněný o variabilní časování ventilů. Jeho maximální výkon činí 560 k (5750 – 7000 ot./min), točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm v rozmezí od 1500 do 5750 ot./min. Omezovač motor utne na hodnotě 7200 ot./min. Tyto parametry stačí novince ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h, s paketem M-Drivers můžete jet až 305 km/h.

Jak už to tak chodí, výrobce slibuje díky přítomnosti přeplňovaného motoru lepší spotřebu. Ta by se oproti předešlé generaci měla snížit o celých 30 procent, když si vůz podle tabulkových údajů řekne v kombinovaném provozu o 9,9 l/100 km. Zmíněné údaje platí pro kupé vážící 1850 kg. Kabriolet je těžší o 130 kg, stovku zvládne za 4,3 s, v kombinovaném cyklu spotřebuje 10,3 l/100 km.

Kupé | BMW | Design

BMW M6 Gran Coupé: návrh od PS – Garage

Motor posílá svůj výkon klasicky na zadní nápravu přes sedmistupňovou automatickou převodovku M-DCT. Uvažuje se také o šestistupňovém manuálu, ten ale v době uvádění na trh nebude k dispozici. Standardem pro M6 jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. Za příplatek si lze pořídit disky ještě o palec větší.

Začátek prodeje by se měl uskutečnit podle stejného scénáře jako v případě běžné „šestky“. Jako první tedy dorazí do showroomů M6 Convertible (cca v červnu), M6 Coupe bude následovat později. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků