BMW M6 nejvýkonnějším kupé v dějinách značky

Již letos v létě má být představeno kupé BMW řady 6 vyšlechtěné v oddělení M Division do podoby třetí generace BMW M6.

Novinka bude vycházet ze standardního, před rokem představeného kupé BMW 6 a dostane pohonnou jednotku bez větších úprav převzatou ze supersedanu BMW M5 (F10). Jde pochopitelně o osmiválec s objemem 4,4 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm.

Klepněte pro větší obrázek
Připravované BMW M6 očima kreslíře magazínu Autocar

Nové kupé BMW M6 prošlo rozsáhlým laděním na Nürburgringu, ale podle zákulisních informací má jít o vůz pro denní používání v běžném provozu, který je stejně doma na závodním okruhu jako na dálnici. Ačkoli již předchozí, desetiválcové BMW M6 z roku 2005 bylo do značné míry pekelným strojem, nová generace jde ještě dál.

Testy | BMW

BMW M6: najlepší z najlepších? (test)

Bude mít opět řadu karosářských dílů včetně střechy vyrobených pro snížení těžiště i hmotnosti z uhlíkových kompozitů, ale nově také keramicko-uhlíkové brzdové kotouče a speciální lité ráfky pro další omezení neodpružených hmotností a zvýšení brzdného výkonu.

Tajné | BMW

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife (spy photos)

I přes tyto prvky, nově odladěné závěsy kol a silný motor však nové BMW M6 nemá konkurovat podobně výkonným sportovním strojům typu Porsche 911, ale třeba Mercedesu SLS AMG. Nové BMW M6 Coupe by se veřejnosti mělo prvně ukázat již na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž kabriolet bude následovat koncem letošního kalendářního roku.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | BMW | Názory

BMW M Division možná postaví vlastní automobil

Na veřejnost dále pronikly informace o tom, že v rámci BMW Group sílí přesvědčení o tom, že by firemní M Division po vzoru AMG mohlo skutečně začít stavět svůj vlastní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M636CSi/M6 (E24), 1983 / BMW M6 (E63), 2005

Připravované BMW M6 bude v pořadí třetím modelem svého druhu. Tradici výkonných čtyřmístných kupé zahájil v roce 1983 typ BMW M635CSi (E24), který se třeba v USA prodával pod zkráceným označením BMW M6. Pod kapotou hostil řadový šestiválec M88/3 s výkonem 286 koní (210 kW) převzatý jen s minimálními úpravami z malosériového superkupé BMW M1.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků