BMW M6 Hurricane RR: tuning na rozloučenou

Král není mrtev. Již nevyráběný model BMW M6 E63 v rukou firmy G-Power posílil na pěkných 800 koní. Říká si Hurikán...

Německá ladičská společnost se specializuje především na vylepšování automobilů značky BMW. Na rozdíl od většiny svých konkurentů se však soustředí především na citelné zvyšování výkonů a vývoj a instalaci přeplňovacích kompresorů (vzpomeňme třeba na sadu G-Power SK Plus NG, jež z třílitrového šestiválce M54 vydoluje přes 300 koní). Potřebné cetky v podobě spoilerů a doplňků zde samozřejmě najdete také, ale výkon - to je to, oč tu běží.

Není tedy divu, že několik posledních projektů G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1!). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo zaujaly variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.

Pokud patříte k těm, kteří motor BMW V10 oplakávají, jistě vás potěší, že z předností této jednotky těží také nejnovější z chovu G-Power, model M6 Hurricane RR Coupe, jenž se tentokrát uchází o titul „nej“ čtyřmístné kupé světa.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hurricane RR Coupe vychází z již nevyráběného kupé BMW 6 předchozí generace, jehož nástupce jsme vám představili na tomto místě, zatím však jen ve verzi Cabrio. Vůz je opatřen stejnou pohonnou jednotkou, jakou disponuje starší a již výše zmíněný M5 Hurricane RR. Použití dvojice přeplňovacích kompresorů z ní vymáčklo rovných 800 koní (588 kW) dostupných v pásmu 7 500 až 8 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm při 5 000 ot./min. Podle pánů z G-Power jejich kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,35 s, na 200 km/h za 9,5 s a hranice 300 km/h padne už za 24,9 s po startu. Nejvyšší rychlost tentokrát G-Power neuvádí, ale podle našeho názoru se od modelu M5 Hurricane RR příliš lišit nebude.

Samozřejmostí je posílená brzdová soustava a zástavba nově odladěného pérování se stavitelnou tuhostí a možností regulace světlé výšky. Dvacetipalcové kované ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Přehlédnout nelze decentní spoilery z uhlíkových kompozitů. Interiér obdržel nový tachometr cejchovaný do 400 km/h, volant čalouněný perforovanou kůží Kjerba Nappa a sadu doplňků z uhlíkových kompozitů. Ceny známy nejsou, G-Power však vozy M6 Hurricane RR dodává jen jako hotové celky. Kde ale pro ně bere základ, to asi není naše starost.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M6 Hurricane RR
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků