BMW M6 E63 končí, výroba byla zastavena

Ano, je to tak, výkonnému kupé, resp. kabriu BMW M6 řekněme „Auf Wiedersehen”. V Mnichově totiž právě oznámili, že výroba řady M6 byla zastavena. Od premiéry v roce 2005 sjelo z výrobních linek 14 152 těchto kupé a 5 065 kabrioletů, jenž se začaly vyrábět později.

S koncem výroby M6 E63 můžeme zamávat i dalšímu kousku dřívější slávy divize M. S povinnou sekvenční převodovkou SMG a snad až přemírou elektroniky sice už ani M6 nenabízela to pravé pro náročné řidiče, pořád ji však nechyběly některé z ryzích atributů mnichovských sporťáků.

Stávající generace si do výslužby odveze mj. i vynikající desetiválec s objemem pěti litrů, který byl schopen točit neuvěřitelných 8 250 ot./min. Pod kapoty na výkon zaměřených modelů značky BMW se desetiválcové srdce v dohledné době nepodívá, v Mnichově totiž v budoucnu sázejí na přeplňované osmiválce, které budou vlastní i již připravovaným „em šestkám” nové generace.

Další legenda tedy odchází do penze, vzpomínejme na ni v dobrém

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6 v podobě kupé (E63) i kabrioletu (E64)
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků