BMW M550d a X5/X6 M50d: tři turbíny skutečností

36 komentářů

pepi
11. února • 0:08

Docela se tady usmivam nad prispevky "spekulantu"
Vy co tady srovnavate benziny a diesly toho nejspis o novych motorech nevite, to o cem se tady bavite platilo mozna takovych 5-10 let zpatky... Rozdily ve spotrebe porad plati, i kdyz uz nejsou tak obrovske, kazdopadne to co si myslite o spolehlivosti modernich dieselu a benzinu uz daaaavno neplati! Uz jen z jednoducheho principu, ze nove benziny pouzivaji temer stejne systemy jako diesly, tj. vysokotlake palivove systemy, turbodmychadla a dalsi. Navic benziny u Bmw maji jeste dalsi slozitosti jako valvetronic a vanos system. Z me osobni zkusenosti bych si prave kvuli spolehlivosti daleko radsi koupil nove Bmw s dieslem nez s benzinem, samozrejme ne hned tenhle "super" vytvor se tremi turby...

XYZ
28. ledna • 10:46

Ach jo, já už se fakt jenom bojím, kdy Ferrari postaví pickup na dřevoplyn. :-/

Jano
27. ledna • 9:46

zdravim vsetkych - ak sa dobre pamatam tak prve informacie hovorili o takmer 500ps, takze beriem to ako mierne sklamanie. Kazdy naftovy fanda je urcite vyteseny zo spotreby 6litrov a vykonu 280kw - objektivne bude to auto extremne rychle. Dnes som bol kupovat diely na moj diesel v jednej firme ( www.autotechnik.sk ), chalani sa zaoberaju BMW a mali na stole 6 vstrekovacov na najnovsi 330d - 1500 euro len tak na stole + diagostika a montaz. Ich zakaznik vraj tankoval iba Slovnaft a Shell. Ja osobne mozem ***** motor ktory zerie 7l ale bude extremne nachylny na udrzbu, naftu a to nehovorim o troch turbach... co budu maximalne atypy, a bude ich mozne kupit iba v BMW.

bluepeter
28. ledna • 22:39

no myslím že to nebolo iba 1500 eur , to by vychádzal vstrekovač na 250 eur kus a to je málo , mna stál vstrekovač na Focus 2.0 tdci po znamosti 315 eur . Tiež som tankoval iba Slovnaft a pri 90 000 km cerpadlo a vstreky v prdely. Tiez som si myslel ze ako usetrim na spotrebe , ano ma to super spotrebu aj vykon ale ked po 90 000 km treba vrazit 2500 eur do servisu tak je po šetrení. Je potrebné povedat že napr v Nemecku sa to deje minimálne takže vynník je jasný nekvalitná nafta.

eLzyx
27. ledna • 11:10

proto ti prozřetelnější jezdí na benzin ;-)

Zabijak
27. ledna • 16:48

A na kolik me vyjde vymena trech turb, pokud mi odejdou???

Skyline
28. ledna • 7:44

Nic, od toho je zaruka. Dobrodruha, co to koupi ojete a bude tady s tim smrdet to bude stat doufam hodne.

Pralesni muz
27. ledna • 18:03

Clovek, ktery bude ochoten zaplatit za to auto a ma na nej, tak bude jen s tezi resit, kolik stoji nahradni turba.

Antiautomat
28. ledna • 8:32

ak ich este vobec po niekde patich rokoch zozenie, nakolko o 5 bude dalsia generacia /zivotny cyklus modelu sa skracuje - preco asi?/ a tak bude jednoducho pritlaceny na stenu a mat dve alternativy:a/ zhanat exoticky komponent za /samozrejme/ uplne neralnu a sialenu cenu
b/ 'povinne' si kupit nove auto.No a pokial to stale nebude fungovat, ta podplatena banda v Bruseli uz najde sposob ako ho k tomu donutit, ziadne strachy

Vana666
27. ledna • 19:09

Člověk co má na takové auto a vůbec neřeší drobný pakatel který stojí tři nové turba si tohle auto klidně může koupit s nejsilnějším benzínem

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
28. ledna • 7:42

Ten, kdo si to koupi ma rozhodne i na benzin, bez ohledu na cenu turba. Pri ztrate hodnoty okolo pul mega rocne a pojistce kolem 100k dle bonusu je rozdil v cene za palivo k smichu.Nicmene je dobre nemichat jabka a hrusky. Ten, kdo to koupi nove totiz cenu turba resit nebude a zajimat ho nemusi, to bude nocni murou az dalsich majitelu.

Josef
29. ledna • 10:22

nevim jake bludy tu vykladate najel jsem na nem od noveho 190 tis.km k naproste spokojenosti vymena turba by stala (mam dve) by byla okolo 40000.- pojistka je za 27000.- a spotrebu resim jako kazdy rozdil mezi naftou a benzinem je ve vykyvu spotreby kdyz ho zenu veme 13-14 kdyz ho lechtam jsem na deseti u benzinu se musi klidova jizda proti rychle spotreba nasobit.A i kdyz je to auto za bez dane 1,5 mil a ztrata hodnoty ? po trech letech s temito kilometry mam kupce za 850 tis tak premyslejte kde se ve vasem tvrzení vloudila chybicka ono byt znalcem bez vlastnictvi nebo zkusenostmi s takovymi vozy je jen placani nesmyslu a snusek polopravd.

Skyline
29. ledna • 19:01

:-D Klidek Pepo. Bavime se o aute, ktere jeste nejezdi, takze "najel jsem na nem 190k km" je hloupost, nenajels nic. Pokud je havarijko plus PR za nove auto s cenou 1.8M 27k kc, pak by me zajimalo, u jake pojistovny. Ceska nabizi u auta za 2 mega znacky BMW 105k jen havarijni v pripade, ze ma clovek 60 mesicu bez havarky. Bez bonusu 160k. Jiste jde mit lepsi bonus i lepsi pojistku, ale 27k znamena, ze samostne havarijko vc. kradeze a vandalismu je sotva 15k, coz je u auta za 1.8M docela pohadka. Pokud jde o ztratu hodnoty, tak blazen, co koupi olitanou plecku se 190k na tachecu at si to uzije, staci se ale podivat na tipcars a bud rad, ze ten tvuj kupec nema k internetu pristup. I tak je rocni ztrata hodnoty temer milion za 3 roky, tedy zhruba 320k rocne. I s tou pohadkovou pojistkou jsme na 350k a to nepocitam servis, gumy atd. (teda pokud ten tvuj zazrak samozrejme nenajel tech 190k km na jednu sadu:-D ).Proste tady blabolis mimo misu a obvinovani z polopravd od takoveho pepouse je fakt traga velika:-D

josef
31. ledna • 17:55

nedalo mi neodpovedet jestli chces poslu kopii smlouvy s alianzem mam auto ve flotile se 40 dalsimi a cena je takova jak rikam nepotrebuji vykladat pohadky , vysoka spoluucast a satel.vyhledavani samozrejmosti, to k cene pojistky a dale 190 t. km samo mam na X6 kterou jezdim 3 roky a na tipcars jsem se pred peti minutami koukl udelal jsi to same ???? zkus to . a dal reci o spotrebnych vecech jako gumy a pod ? kolik jsi za tu dobu drahousi udell kryglů? tyhle diskuze k nicemu moc nevedou ale az jednou budes necim podobnym jezdit ( asi ne )tak muzem diskutovat :) hezky den , a hlavne ze je mír

Tycoon
28. ledna • 9:25

Logicky vzato to souhlasí. Ale typický zájemce o diesel prostě "počítá palivo, ať to stojí, co to stojí". A pak mu vyjdou zajímavá čísla ... počítejme se spotřebou "superdieselu" 10l/100 km a spotřebou srovnatelného turbobenzíňáku 20l/100 km (atmosféry už BMW mít nebude). Takže rozdíl 10l/100 km, roční nájezd 50 000 km, cena paliva 35 Kč/l, to máme roční rozdíl 175 000 Kč. Je to málo nebo moc ?
Co se týče dalších majitelů ... uživit takové ojeté obludy musí být děs. Údržba, pneumatiky, spotřeba ... to si nemůže dovolit nikdo s běžným platem, i kdyby tu ojetinu dostal zadarmo.

PT
28. ledna • 13:11

Výpočet založený na smyšlené spotřebě, která je u benzínu silně přemrštěná a zanedbání vyšší ceny nafty a pravidelné údržby nafťáku :-)
Podle spritmonitoru je např. u X5 rozdíl ve spotřebě 300k dieselu a benzínu cca 2-3 litry (10 vs 13).

Tycoon
28. ledna • 15:11

a) Jak říkám, uvažoval jsem jen z pozice spotřeby paliva, jak to dělají ti, co mají rádi nafťáky.
b) Ty vaše údaje se týkají dřívějších atmosferických benzíňáků, ty jsou u BMW poměrně úsporné, ale výkonem nedosahují nového "superdieselu". Já jsem vzal do úvahy, že zájemce o vrcholné X5 nebo X6 bude poptávat nejvýkonější verze, tedy buď to dieselové M50d nebo benzínové 50i. A ten 50i je přeplňovaný osmiválec, který při vyšší zátěži žere jako tank. V testu 650i xDrive, tedy o něco lehčím a aerodynamičtějším autě, žral při svižné jízdě přes 20l/100 km. Abych nebyl tak kritický, tak oproti tomu "superdieselu" je výkonější, ale to milovníkům nafťáků nevysvětlíte - oni budou porovnávat točivé momenty.

Vana666
28. ledna • 8:00

Ale například ty vstřiky ho klidně postihnout můžou. Stačí jednou blbě natankovat, což se může stát i u renomované pumpy.

Skyline
28. ledna • 8:20

To se samozrejme stat muze, ale verim, ze by to BMW poresilo jako zarucni opravu a pokud ne, tak porad plati, ze kdo ma na auto za 2 mega, toho vstriky za 50k nepolozi, akorat ten rok neusetri na palivu nic. Osobne proste nechapu, proc si nekdo koupi ropaka - kdo jezdi tak casto, ze ho stvou caste navstevy benzinek je spis chudak obchodak s oktavii, ale predstava, ze vydelavam dost na tohle a soucasne travim v aute desitky hodin tydne mi prijde usmevna a takoveho cloveka je mi spis lito.

Vana666
27. ledna • 10:26

Taky ani nejde dát spojka "a" mezi 6 litrů "a" 280kW. Patří tam totiž "nebo"

Vana666
27. ledna • 7:11

Citace: "...výkonem 381 koní (280 kW) a točivým momentem plných 740 Nm, přičemž obě zmíněné hodnoty mají být řidiči k dispozici již při otáčkách 2 000 ot./min..."Prosím vyřiďte v Mnichově ať z nás nedělají blbce. Fyzikální zákony platí všude stejně takže motor má ve 2000 otáčkách při 740 Nm výkon jen 155 kW. Myslím že redakce odborného magazínu mohla tyhle nesmysly před zveřejněním také trochu přefiltrovat.

fero
6. května • 11:13

Nauc sa poriadne citat! s objemem 3,0 l, výkonem 381 koní (280 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem plných 740 Nm v rozmezí od 2 000 do 3 000 ot./min. Měrný výkon dosahuje hodnoty 127,3 koní (93,6 kW).

qwertico
28. ledna • 16:00

a proč by to nemohlo být?

drozden
28. ledna • 18:55

Protoze neni dost dobre mozne, aby motor ve stejny okamzik podaval rozdilny vykon :-D Mezi otackami motoru, tocivym momentem a vykonem je jasny vztah, ktery jednoznacne rika, ze pri 700 Nm @ 2000 podava motor vykon 155kw, zatimco aby podaval 280kw@2000, musela by hodnota kroutaku v ten okamzik byt zhruba 1337 Nm.

qwertico
28. ledna • 15:58

Proč by to nemohlo tak být?

drozden
27. ledna • 10:32

Tak 1340 Nm pri 2000 otackach to asi skutecne mit nebude :-D nicmene mnichovsti nefabuluji, to je pouze sotek zde. Tech 380 koni to ma mit kolem 4000 otacek.

Vana666
27. ledna • 10:43

Hm, jako šotka bych to bral taky, akorát že v článku je to výslovně prezentované jako vlastnost nového motoru. Nj, co už ...

drozden
27. ledna • 10:55

Prezentovano to tak skutecne je, nicmene oficialni press release rika:Engine:
Six-cylinder in-line diesel engine with
M Performance TwinPower Turbo technology, aluminium crankcase, three turbochargers (high-pressure, with variable turbine geometry), common-rail direct injection with piezo injectors, maximum injection pressure: 2,200 bar.
Displacement: 2,993 cc,
output: 280 kW/381 hp at 4,000 – 4,400 rpm,
max. torque: 740 Nm (546 lb-ft) at 2,000 – 3 000 rpm,
specific output: 93.6 kW/127.3 hp per litre of displacement.Krome toho - motor, co bude mit max. vykon i tocivy moment ve stejnych otackach se mi nejak nechce pozdavat..

Vana666
27. ledna • 11:18

V poslední větě mi vypadlo slůvko "tím"
jinak stejné otáčky maxima krouťáku i výkonu můžou taky být, ale je to charakteristické spíše pro elektromotory. Např. synchronní s permanentním buzením používané v elektromobilech

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Duchoň
27. ledna • 11:37

Dobrý den, omlouvám se, šlo o nepozorný překlad tiskové zprávy... Opraveno. Děkuji za upozornění!"...specific output of 93.6 kW/127.3 hp per litre of displacement. No less imposing is the engine's maximum torque of 740 Newton metres (546 lb-ft), all of which the driver will find on tap as low down as 2,000 rpm."

Lukas-e30
27. ledna • 12:04

Odkdy je X5 crossover????????Je to SUV potazmo SAV jak ji kdysi BMW samo znacilo....Za co ste placeny??? Za neustale sotky, bludy omyly....???

Ja
28. ledna • 6:24

Je to objekt s aerodynamikou cihly, letici 250 km/h.

Jiří Duchoň
27. ledna • 12:33

Dobrý den, abych odpověděl věcně na Vaši věcnou otázku. BMW X5 je crossoverem od zahájení své výroby, tedy od roku 1999. Pojmem crossover se totiž označují obecně všechny automobily (ale i další předměty), které kombinují prvky různých tříd. A těch bychom na BMW X5 našli hned několik. Věřím, že Vám moje odpověď pomohla, a přeji Vám příjemný den.

Lukas-e30
27. ledna • 12:04

Odkdy je X5 crossover????????Je to SUV potazmo SAV jak ji kdysi BMW samo znacilo....Za co ste placeny??? Za neustale sotky, bludy omyly....???

Vana666
27. ledna • 11:14

Tak samozřejmě těch 4000 otáček jako maximum výkonu vypadá mnohem líp. S už se dá určitě souhlasit

Antiautomat
27. ledna • 9:08

na chybicka sa pritrafila, nic to.Kazdopadne tie parametre su uctyhodne, a rovnako uctyhodna bude aj cena za opravu ked sa to vysype :-)

Doporučujeme

Články odjinud