BMW M5 od Nowacku: tuning na rozloučenou

Ladič Nowack Motors s jistou nostalgií v oku připravil vylepšenou verzi BMW M5 E60. Nabízí téměř 730 atmosférických koní.

Pokud patříte k těm, kteří budou po skončení výroby výběhového modelu BMW 5 (E60) tesknit po vidlicovém, pětilitrovém desetiválci jeho nejsilnější verze M5, právě pro vás v Německu připravili modifikaci s plným názvem BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Na první pohled si všimneme upravených vstupních otvorů pro chladicí vzduch, jež citlivě zapadají do celkového vzhledu karoserie. Ty nehrají jen jakési divadlo, ale poctivě naznačují, co nás čeká pod kapotou - rozsáhle modifikovaný motor. Je zde i přeprogramovaná řídicí jednotka, to důležité však je, že u Nowacku nahradili prakticky všechny pohyblivé součásti nově vyvinutými díly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také díky tomu se jim i bez použití přeplňování podařilo zvýšit výkon až na 718 koní (528 kW) při dosti vysokých 9 000 ot./min. (což je o více než 200 koní vyšší hodnota než ve standardu). Žádné další výkonové parametry firma Nowack Motors neuvedla, ale lze se domnívat, že tato bestie z klidu na 100 km/h zrychlí podstatně dříve než by člověk podle názvu N635S 5.8 Hans Nowack Edition usuzoval. Pro pořádek doplňme, že Nowack Motors se soustředí na ladění pohonných jednotek a popsanou sadu nabízí pro všechny majitele stávajících vozů M5 a M6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nowack Motors, vedená v současnosti Oliverem Nowackem, má bohaté zkušenosti s laděním atmosféricky plněných motorů BMW M, a to bez ohledu na počty válců. Verze N635S 5.8 má vzdát hold Oliverově otci Hansi, který upravoval tyto jednotky řadu let a například jeho modifikace modelu BMW 635CSi dobyla pod vedením pilota Helmuta Kellenerse vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů. Hans Nowack byl svému synovi svědomitým učitelem až do svých posledních dnů, zemřel v roce 2005 a Oliver v tradici jeho práce, jak se zdá, zdatně pokračuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků