BMW M5 Hurricane RS: 750 koní od G-Power

Ladičská společnost G-Power představila svůj další Hurricane. Tentokrát vychází z BMW M5 Touring a je zaměřen na komfort.

Novinka nese oficiální název G-Power M5 Hurricane RS Touring a jak je již z tohoto jména patrno, představitelé německé firmy G-Power zůstávají věrni výběhové generaci BMW M5 (E61) a jejímu pětilitrovému desetiválci, jenž svého adekvátního nástupce zřejmě jen tak nedostane. Společnost G-Power modelem Hurricane RS Touring navazuje na celou škálu strojů Hurricane. Za zmínku stojí především kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) a sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60), který drží neoficiální titul „nejrychlejší sériový sedan na světě“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A když už jsme u těch „nej“, nezbývá než připomenout „nejrychlejší sedan světa s pohonem na LPG“ s označením G-Power M5 Hurricane GS. Je to zvláštní, po příchodu M5 generace E60/E61 se s nostalgií vzpomínalo na M5 E39, zatímco nyní puristé z řad stoupenců značky BMW opěvují původní desetiválec… Zatím poslední přírůstek do rodiny „hurikánů“ je právě G-Power M5 Hurricane RS Touring, který je odvozen ze sériového kombíku BMW M5 Touring. U G-Poweru desetiválec 5,0 l opět osadili dvojicí přeplňovacích kompresorů ze sady G-Power SK IIII RS s chlazením stlačovaného vzduchu vodou a naladili jej až na výkon 750 koní (551 kW) a točivý moment 750 Nm, což je pouze o 50 koní méně než v případě „rekordmana“ G-Power M5 Hurricane RR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Luxusně vybavený kombík rozjede z klidu na 100 km/h za 4,5 s a umožní mu dosáhnout nejvyšší rychlosti elektronicky omezené na hranici 360 km/h (což pohodlně stačí k označení „nejrychlejší sériový kombík…“). Pro zajímavost doplníme, že G-Power M5 Hurricane RS Touring zrychlí na 200 km/h za 9,7 s a hranice 300 km/h padne 26 sekund po startu. O patřičný kontakt s vozovkou se starají dvacetipalcové lité ráfky G-Power Sliverstone Diamond obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také tužší pružicí a tlumicí jednotky G5-RS vznikly přímo v dílnách firmy G-Power. Interiér je pak vypraven vskutku luxusně. Čalounění kombinuje prvotřídní kůží a Alcantaru a všimneme si bohatého prošívání, jež najdeme nejen na středech sedadel, ale také na obkladu střechy a v zavazadlovém prostoru. Pokud se vám výše popsaný a níže vyobrazený superkombík G-Power M5 Hurricane RS Touring líbí, připravte si v přepočtu 7 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
  
 


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků