BMW M5 Hurricane RS: 750 koní od G-Power

Ladičská společnost G-Power představila svůj další Hurricane. Tentokrát vychází z BMW M5 Touring a je zaměřen na komfort.

Novinka nese oficiální název G-Power M5 Hurricane RS Touring a jak je již z tohoto jména patrno, představitelé německé firmy G-Power zůstávají věrni výběhové generaci BMW M5 (E61) a jejímu pětilitrovému desetiválci, jenž svého adekvátního nástupce zřejmě jen tak nedostane. Společnost G-Power modelem Hurricane RS Touring navazuje na celou škálu strojů Hurricane. Za zmínku stojí především kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) a sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60), který drží neoficiální titul „nejrychlejší sériový sedan na světě“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A když už jsme u těch „nej“, nezbývá než připomenout „nejrychlejší sedan světa s pohonem na LPG“ s označením G-Power M5 Hurricane GS. Je to zvláštní, po příchodu M5 generace E60/E61 se s nostalgií vzpomínalo na M5 E39, zatímco nyní puristé z řad stoupenců značky BMW opěvují původní desetiválec… Zatím poslední přírůstek do rodiny „hurikánů“ je právě G-Power M5 Hurricane RS Touring, který je odvozen ze sériového kombíku BMW M5 Touring. U G-Poweru desetiválec 5,0 l opět osadili dvojicí přeplňovacích kompresorů ze sady G-Power SK IIII RS s chlazením stlačovaného vzduchu vodou a naladili jej až na výkon 750 koní (551 kW) a točivý moment 750 Nm, což je pouze o 50 koní méně než v případě „rekordmana“ G-Power M5 Hurricane RR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Luxusně vybavený kombík rozjede z klidu na 100 km/h za 4,5 s a umožní mu dosáhnout nejvyšší rychlosti elektronicky omezené na hranici 360 km/h (což pohodlně stačí k označení „nejrychlejší sériový kombík…“). Pro zajímavost doplníme, že G-Power M5 Hurricane RS Touring zrychlí na 200 km/h za 9,7 s a hranice 300 km/h padne 26 sekund po startu. O patřičný kontakt s vozovkou se starají dvacetipalcové lité ráfky G-Power Sliverstone Diamond obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také tužší pružicí a tlumicí jednotky G5-RS vznikly přímo v dílnách firmy G-Power. Interiér je pak vypraven vskutku luxusně. Čalounění kombinuje prvotřídní kůží a Alcantaru a všimneme si bohatého prošívání, jež najdeme nejen na středech sedadel, ale také na obkladu střechy a v zavazadlovém prostoru. Pokud se vám výše popsaný a níže vyobrazený superkombík G-Power M5 Hurricane RS Touring líbí, připravte si v přepočtu 7 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
  
 


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků