BMW M5 Hurricane RS: 750 koní od G-Power

Ladičská společnost G-Power představila svůj další Hurricane. Tentokrát vychází z BMW M5 Touring a je zaměřen na komfort.

Novinka nese oficiální název G-Power M5 Hurricane RS Touring a jak je již z tohoto jména patrno, představitelé německé firmy G-Power zůstávají věrni výběhové generaci BMW M5 (E61) a jejímu pětilitrovému desetiválci, jenž svého adekvátního nástupce zřejmě jen tak nedostane. Společnost G-Power modelem Hurricane RS Touring navazuje na celou škálu strojů Hurricane. Za zmínku stojí především kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) a sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60), který drží neoficiální titul „nejrychlejší sériový sedan na světě“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A když už jsme u těch „nej“, nezbývá než připomenout „nejrychlejší sedan světa s pohonem na LPG“ s označením G-Power M5 Hurricane GS. Je to zvláštní, po příchodu M5 generace E60/E61 se s nostalgií vzpomínalo na M5 E39, zatímco nyní puristé z řad stoupenců značky BMW opěvují původní desetiválec… Zatím poslední přírůstek do rodiny „hurikánů“ je právě G-Power M5 Hurricane RS Touring, který je odvozen ze sériového kombíku BMW M5 Touring. U G-Poweru desetiválec 5,0 l opět osadili dvojicí přeplňovacích kompresorů ze sady G-Power SK IIII RS s chlazením stlačovaného vzduchu vodou a naladili jej až na výkon 750 koní (551 kW) a točivý moment 750 Nm, což je pouze o 50 koní méně než v případě „rekordmana“ G-Power M5 Hurricane RR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Luxusně vybavený kombík rozjede z klidu na 100 km/h za 4,5 s a umožní mu dosáhnout nejvyšší rychlosti elektronicky omezené na hranici 360 km/h (což pohodlně stačí k označení „nejrychlejší sériový kombík…“). Pro zajímavost doplníme, že G-Power M5 Hurricane RS Touring zrychlí na 200 km/h za 9,7 s a hranice 300 km/h padne 26 sekund po startu. O patřičný kontakt s vozovkou se starají dvacetipalcové lité ráfky G-Power Sliverstone Diamond obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také tužší pružicí a tlumicí jednotky G5-RS vznikly přímo v dílnách firmy G-Power. Interiér je pak vypraven vskutku luxusně. Čalounění kombinuje prvotřídní kůží a Alcantaru a všimneme si bohatého prošívání, jež najdeme nejen na středech sedadel, ale také na obkladu střechy a v zavazadlovém prostoru. Pokud se vám výše popsaný a níže vyobrazený superkombík G-Power M5 Hurricane RS Touring líbí, připravte si v přepočtu 7 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
  
 


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků