BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Mnichovští plně odhalili svůj ostrý sedan BMW M5. Nakonec dává 560 koní a za příplatek jede až 305 km/h. (+ 154x foto)

Automobilka BMW včera oficiálně představila pátou generaci BMW M5, která zřejmě zůstane synonymem pro slovní spojení „sportovní sedan“ a výkladní skříní moderní automobilové techniky. Na dubnovém autosalonu v Šanghaji se objevil model BMW M5 v podobě studie a krátce nato jsme si zaspekulovali o podobě pohonné jednotky a jízdních výkonech. Nyní je třeba dodat, že jsme ve většině parametrů příliš daleko od pravdy nebyli. Výroba předchozí generace BMW M5 (E60) byla ukončena již v polovině loňského roku. Chtělo by se říci „král je mrtev, ať žije král“, nicméně to bychom s opravdovou jistotou v hlase mohli říci na sklonku devadesátých let při přechodu z generace E34 na E39…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za tradičními „ledvinkami“ na přídi se skrývá podle očekávání dvojitě přeplňovaný (ve voze M5 vůbec poprvé) vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l převzatý ze SUV X5 M a X6 M. Vysokootáčková jednotka dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min. Oproti M5 E60 to není tak výrazný posun jako při přechodu z E39 na E60, ale přesto výkon narostl o 10 % a točivý moment o 30 %, přičemž o 30 % zároveň klesla tabulková průměrná spotřeba (a o to jde dnes především) na 9,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z klidu na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h padne již 13 s po startu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, nicméně v rámci příplatkového paketu M Driver je posunuta na 305 km/h. Točivý moment se na kola zadní nápravy (u nového M5 se počítá ale také s pohonem všech kol) s diferenciálem s elektronicky ovládanou svorností přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M Double Clutch Transmission Drivelogic. Samozřejmostí je nově odladěný podvozek s lehkými a výkonnými brzdami a vylepšeným řízením Servotronic M. V rámci palubní soustavy M Drive bude možno do paměti uložit dvě individuální nastavení řady parametrů od odezvy plynového pedálu a řízení přes charakteristiku řazení, tlumení a stabilizačního systému DSC až po skladbu informací zobrazovaných projekcí Head-up na čelní sklo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti standardnímu provedení BMW 5 (F10) není na karoserií až tak mnoho odlišností, za zmínku přesto stojí robustnější nárazníky, ventilační otvory v předních blatnících pro odvod ohřátého vzduchu z motorového prostoru, čtveřice koncovek výfuků, velmi jemně zdůrazněná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pěti tenkými, zdvojenými paprsky. Oficiální premiéru si nové BMW M5 (F10) odbude na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Mezi jeho hlavní konkurenty budou patřit zejména sedany Mercedes – Benz E63 AMG a Audi S6, jejichž stručné charakteristiky najdete v níže přiložené tabulce. 

 

 
BMW M5
Mercedes E63 AMG
Audi RS6
motor
4,4 V8 bi-turbo
5,5 V8 bi-turbo
5,0 V10 bi-turbo
pohon
zadní
zadní
4X4
výkon
560 koní (412 kW)
až 557 koní (410 kW)
580 koní (427 kW)
točivý moment
680 Nm
až 800 Nm
650 Nm
převody
7st., M DCT Drivelogic
7st., AMG Speedshift
6st., Tiptronic
zrychlení 0 - 100 km/h
4,4 s
4,2 s
4,5 s
nejvyšší rychlost
až 305 km/h
až 300 km/h
až 280 km/h
průměrná spotřeba
9,9 l/100 km
9,8 l/100 km
13,9 l/100 km

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků