BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

Společnost G-Power se specializuje na špičkové ladění výkonů vozů značky BMW. Nyní pracují na supersedanu BMW M5.

Pokud žádáte enormně výkonné BMW, ale chcete jen prvotřídní kvalitu od profesionálů, těžko vás můžeme odkázat na jiného ladiče, než jakým je německá firma G-Power. Z poslední doby si možná vzpomenete na oranžové superkupé BMW M3 G-Power Tornado RS s výkonem 720 koní (529 kW) nebo na superSUV BMW X5 M/X6 M G-Power o výkonu 600 koní (441 kW).

BMW | BMW řada 5

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Nejsem zastáncem „super“lativů, ale prakticky každou stavbu od G-Poweru jimi dekorovat s klidným svědomím můžeme. A skutečné divy umí se sedany BMW M5, což dokázali také v případě stavby G-Power M5 Hurricane GS s pohonem na LPG a výkonem 660 koní (485 kW).

Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) v ladění G-Power: již brzy...

Nejrychlejší sedan světa

Vozu G-Power M5 Hurricane RR (E60) zatím patří titul nejrychlejší sedan světa. Dosahuje výkonu 800 koní (588 kW) a rychlosti 367,4 km/h.

Nyní jsme se ale dozvěděli, že G-Power pracuje na nové modifikační sadě vycházející z nové generace BMW M5 (F10). Všechny práce jsou teprve na začátku, ale již nyní se konstruktérům podařilo dosáhnout slibného výkonu 620 koní (456 kW). Není to zdaleka tolik co u desetiválce předchozí M5 (E60/E61), ale lze předpokládat, že se G-Power nakonec s výsledkem nižším než dosud nespokojí.

Připomeňme jen, že za tradičními „ledvinkami“ standardní M5 (F10) se skrývá dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l převzatý ze SUV X5 M a X6 M. Vysokootáčková jednotka dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min.

Z klidu na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h padne již 13 s po startu. Uvidíme, čím se nakonec pánové z G-Poweru blýsknou…  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků