BMW M5 (E61) Dark Edition od Eda

Německá ladičská společnost Edo Competition připravila černočernou sadu vylepšení pro výběhový kombík BMW M5 Touring.

Firma Edo Competition je ve světě automobilů dobře známa především svými zodpovědnými přestavbami supersportovních vozů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na matově černé Lamborghini Murcielago LP750, černočervený Mercedes – Benz SLR Black Arrow, naopak jasně bílý hatchback Porsche Panamera Moby Dick nebo na luxusní kupé Aston Martin DB9 přestavěné takřka do podoby většího DBS a posílené na 550 koní. Nyní pánové ze společnosti Edo Competition ale udělali výjimku a připravili konverzi „obyčejného“ osobáku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Touring Dark Edition: loučení s "atmosférou" 

Slovo „obyčejného“ je třeba uvozovkami skutečně ohraničit, protože výchozím strojem se stal již nevyráběný model BMW M5 Touring (E61), jehož produkce byla ukončena již v půli roku 2010. Kombík M5 je dnes velmi ceněným typem a jeho cena v budoucnosti poroste, neboť jich vzniklo jen něco přes 1 000 exemplářů, zatímco sedanů M5 bylo dvacetkrát tolik. Nová generace (zatím pouze) sedanu BMW M5 (F10) byla představena teprve nedávno a dává sbohem legendárním atmosféricky plněným motorům, na jejichž místo přivádí přeplňování. Někteří puristé se s fantastickým desetiválcem generace E60/E61 loučí jen těžko, ale najdeme některé ladičské firmy, které jim nabízejí alternativu. Vloni v červenci se objevila například stavba BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novému projektu Edo Competition. Její představitelé jej nazvali M5 Dark Edition a opatřili především vyladěnou verzí pětilitrového desetiválce, který dostal nově naprogramovanou řídicí jednotku, přepracované sání a zcela novou výfukovou soustavu se závodními katalyzátory. Výsledkem je při zachování atmosférického plnění zvýšení výkonu až na 555 koní (408 kW) a točivého momentu na 560 Nm (pro porovnání, nová „foukaná BMW M5 F10 dává 560 koní a 680 Nm). Díky tomu prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s, na 200 km/h pod 10 s a po odstranění omezovače rychlosti dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h (srov. BMW M5 F10: 4,4 s, 13,0 s, 305 km/h).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí tento černý blesk okrášlila sada aerodynamických doplňků včetně prahových obkladů a nárazníků, přičemž ten zadní nese decentní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Dravý dojem dotvářejí dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Za zmínku stojí praktické smýšlení tvůrců, o němž svědčí také bezpečnostní šrouby na kolech nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal také interiér, kde Edo Competition nabízí širokou škálu řešení podle vkusu zákazníka sahající od různých druhů koženého čalounění a obkladů z uhlíkových kompozitů až po nový tachometr s logem ladičské firmy. Ocenění zaslouží zachování tradičního tříbarevného stehovaní na volantu typického již několik dekád pro verze BMW M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků