BMW M5 (E61) Dark Edition od Eda

Německá ladičská společnost Edo Competition připravila černočernou sadu vylepšení pro výběhový kombík BMW M5 Touring.

Firma Edo Competition je ve světě automobilů dobře známa především svými zodpovědnými přestavbami supersportovních vozů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na matově černé Lamborghini Murcielago LP750, černočervený Mercedes – Benz SLR Black Arrow, naopak jasně bílý hatchback Porsche Panamera Moby Dick nebo na luxusní kupé Aston Martin DB9 přestavěné takřka do podoby většího DBS a posílené na 550 koní. Nyní pánové ze společnosti Edo Competition ale udělali výjimku a připravili konverzi „obyčejného“ osobáku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Touring Dark Edition: loučení s "atmosférou" 

Slovo „obyčejného“ je třeba uvozovkami skutečně ohraničit, protože výchozím strojem se stal již nevyráběný model BMW M5 Touring (E61), jehož produkce byla ukončena již v půli roku 2010. Kombík M5 je dnes velmi ceněným typem a jeho cena v budoucnosti poroste, neboť jich vzniklo jen něco přes 1 000 exemplářů, zatímco sedanů M5 bylo dvacetkrát tolik. Nová generace (zatím pouze) sedanu BMW M5 (F10) byla představena teprve nedávno a dává sbohem legendárním atmosféricky plněným motorům, na jejichž místo přivádí přeplňování. Někteří puristé se s fantastickým desetiválcem generace E60/E61 loučí jen těžko, ale najdeme některé ladičské firmy, které jim nabízejí alternativu. Vloni v červenci se objevila například stavba BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novému projektu Edo Competition. Její představitelé jej nazvali M5 Dark Edition a opatřili především vyladěnou verzí pětilitrového desetiválce, který dostal nově naprogramovanou řídicí jednotku, přepracované sání a zcela novou výfukovou soustavu se závodními katalyzátory. Výsledkem je při zachování atmosférického plnění zvýšení výkonu až na 555 koní (408 kW) a točivého momentu na 560 Nm (pro porovnání, nová „foukaná BMW M5 F10 dává 560 koní a 680 Nm). Díky tomu prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s, na 200 km/h pod 10 s a po odstranění omezovače rychlosti dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h (srov. BMW M5 F10: 4,4 s, 13,0 s, 305 km/h).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí tento černý blesk okrášlila sada aerodynamických doplňků včetně prahových obkladů a nárazníků, přičemž ten zadní nese decentní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Dravý dojem dotvářejí dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Za zmínku stojí praktické smýšlení tvůrců, o němž svědčí také bezpečnostní šrouby na kolech nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal také interiér, kde Edo Competition nabízí širokou škálu řešení podle vkusu zákazníka sahající od různých druhů koženého čalounění a obkladů z uhlíkových kompozitů až po nový tachometr s logem ladičské firmy. Ocenění zaslouží zachování tradičního tříbarevného stehovaní na volantu typického již několik dekád pro verze BMW M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků