BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

Automobilka BMW oficiálně ukončila produkci čtvrté řady svého modelu M5 (E60). Během pěti let vzniklo 20 548 sedanů a 1 025 kombíků Touring. Atmosféricky plněný desetiválec s objemem 5,0 l dává 516 koní (380 kW) a 520 Nm točivého momentu, který se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku (žel bohu pouze na americkém trhu), nebo sedmistupňový automat SMG. Z klidu na 100 km/h BMW M5 zrychluje za 4,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h (bez omezovače pak údajně až 337 km/h).

Linka v továrně Dingolfing bude nyní procházet přípravami na spuštění výroby nové generace M5 F10. Pod její kapotou by se měl objevit dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l známý ze stávajících modelů X5 M a X6 M. Naladěn by mohl být na 578 koní (425 kW) a 680 Nm. Pokud se s tímto faktem nehodláte smířit, podívejte se ještě na poměrně nový projekt od Nowacku, který jsme popsali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5 E60: sbohem, „atmosféro”
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek