BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

Automobilka BMW oficiálně ukončila produkci čtvrté řady svého modelu M5 (E60). Během pěti let vzniklo 20 548 sedanů a 1 025 kombíků Touring. Atmosféricky plněný desetiválec s objemem 5,0 l dává 516 koní (380 kW) a 520 Nm točivého momentu, který se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku (žel bohu pouze na americkém trhu), nebo sedmistupňový automat SMG. Z klidu na 100 km/h BMW M5 zrychluje za 4,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h (bez omezovače pak údajně až 337 km/h).

Linka v továrně Dingolfing bude nyní procházet přípravami na spuštění výroby nové generace M5 F10. Pod její kapotou by se měl objevit dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l známý ze stávajících modelů X5 M a X6 M. Naladěn by mohl být na 578 koní (425 kW) a 680 Nm. Pokud se s tímto faktem nehodláte smířit, podívejte se ještě na poměrně nový projekt od Nowacku, který jsme popsali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5 E60: sbohem, „atmosféro”
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků