BMW M5 CSL přichází, pouze jedna a víc ani ťuk

Při příležitosti oslav jubilejních 25 let od výroby prvního BMW M5 se sportovní divize této bavorské automobilky rozhodla vyrobit unikátní okruhovou M5 E60 s přídomkem CSL v klasickém bílém laku s „trikolórou” kam se jen podíváte. Nezůstalo však pouze vzhledových úprav, výrobce i výrazně zvýšil výkon a vylepšil též jízdní vlastnosti.

Jediný exemplář ukrývá pod svou kapotou 5,5 litrový desetiválec s výkonem kolem 580 koní a disponuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Getrag. U BMW navíc zapracovali i na snížení celkové hmotnosti, proto zde najdeme třeba karbonovou střechu, nebo naopak nenajdeme  zadní sedadla.
Zatímco výrobce ještě přesně neuvedl všechny specifikace, stihnul se pochlubit tím, že tento model zajel věhlasnou Severní smyčku o 20 vteřin rychleji, než běžná M5 (což by znamenalo vynikající čas pod 8 minut) a také tím, že tento model se snad nikdy nedostane do rukou „běžného“ třebaže velmi movitého řidiče, žádný další kus totiž vyroben už nebude. Pokud jste tedy doufali v lepší sportovní zítřky BMW, máte smůlu, co se týče sportovnosi, v Mnichově zůstávají u „vykrádání” své vlastní slavné minulosti...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Unikátní BMW M5 E60 CSL
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků