BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Automobilka BMW oznámila, že zastavila dodávky svých sportovních vozů aktuálních generací M5 a M6. A všechna již prodaná auta musí do servisu.

Pokud patříte k těm, kteří se nyní prohánějí ve vozech nejnovějších generací řad BMW M5 a BMW M6, měli byste zpozornět. Pokud to již nevíte od svého dealera, na jejich motorech s objemem 4,4 l, dvojnásobným přeplňováním, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm se může vyskytnout závažná závada olejového čerpadla. Podle posledních informací hrozí, že se jeho hnací hřídel oddělí od rotoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5

Tím dojde k náhlému poklesu tlaku v oběhu mazání motoru, a pokud si toho brzy nevšimnete, motor se pochopitelně zadře. O tom, že jde zřejmě o závažný problém, svědčí také skutečnost, že výrobce majitelům vozů BMW M5 a M6 nedoporučuje jejich auta používat a co nejdříve je přistavit do servisu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M6 Coupe

Podobných svolávacích akcí je spousta, ale jen málokdy výrobce vydá tak vážné varování. V servise bude (samozřejmě bezplatně) čerpadlo oleje nahrazeno bezproblémovou sérií, což má zabrat přibližně dvě hodiny.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků