BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Automobilka BMW oznámila, že zastavila dodávky svých sportovních vozů aktuálních generací M5 a M6. A všechna již prodaná auta musí do servisu.

Pokud patříte k těm, kteří se nyní prohánějí ve vozech nejnovějších generací řad BMW M5 a BMW M6, měli byste zpozornět. Pokud to již nevíte od svého dealera, na jejich motorech s objemem 4,4 l, dvojnásobným přeplňováním, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm se může vyskytnout závažná závada olejového čerpadla. Podle posledních informací hrozí, že se jeho hnací hřídel oddělí od rotoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5

Tím dojde k náhlému poklesu tlaku v oběhu mazání motoru, a pokud si toho brzy nevšimnete, motor se pochopitelně zadře. O tom, že jde zřejmě o závažný problém, svědčí také skutečnost, že výrobce majitelům vozů BMW M5 a M6 nedoporučuje jejich auta používat a co nejdříve je přistavit do servisu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M6 Coupe

Podobných svolávacích akcí je spousta, ale jen málokdy výrobce vydá tak vážné varování. V servise bude (samozřejmě bezplatně) čerpadlo oleje nahrazeno bezproblémovou sérií, což má zabrat přibližně dvě hodiny.

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 115 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků