BMW M5 „30 Jahre M5“ skutečností, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálně představila limitovanou edici svého špičkového sedanu BMW M5, jež oslaví 30. výročí jména „M5“.

Teprve před několika dny jsme vám přinesli informace a snímky k horké novince BMW v podobě speciální série „30 Jahre M5“, jež unikly do éteru skrze známý blog Bimmer Post. Nyní již na základě oficiálních údajů z Mnichova můžeme nejen potvrdit existenci edice 30 Jahre M5, ale také všechny technické informace. Je třeba předeslat, že nic nového vás nečeká, vše podstatné jsme vám představili již v pondělí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série BMW M5 „30 Jahre M5“ v plné parádě a s výkonem 600 koní

Pod kapotou těchto vozů, vycházejících z páté generace M5 v podobě BMW M5 (F10), se skrývá upravený, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l s točivým momentem 700 Nm a výkonem 600 koní (441 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než u standardního provedení BMW M5 (F10). Zvýšení výkonových parametrů umožnilo přeprogramování řídicí jednotky v kombinaci se zvýšením plnicího tlaku.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Luxusní auta | Sedany | BMW | BMW řada 5

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

V rámci série „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů, jež mají vynikat schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a průměrnou spotřebou 9,9 l/100 km. Vozy série BMW M5 „30 Jahre M5“ jsou nejen nejvýkonnějšími v třicetiletých dějinách jména M5, ale zároveň jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériové automobily, jež dosud pod značkou BMW vznikly. V základní výbavě se objeví také diferenciál s proměnnou svorností či paket Competition s tužším pružením a světlostí sníženou o 10 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V edici „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů

Povrch karoserie těchto speciálních vozů zdobí řada emblémů „30 Jahre M5“. Podobné emblémy najdeme také na opěradlech a palubní desce, přičemž standardem jsou kožené čalounění Merino/Alcantara a potah Alcantara Anthracite na středové konzole, loketních opěrách a volantu.

Předchozí KAPITOLY Následující
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků