BMW M5 2010: další podstatné informace

O nové M5 se v poslední době vedou dlouhé diskuse, a to z jediného důvodu - tím je její motor. Proslýchá se, že v Mnichově hodlají opustit pole atmosférických motorů, a to se pochopitelně většině fandů nelíbí.

Nová generace „pětky“ se představí světu koncem příštího roku, a tak všichni netrpělivě čekají, co přinese. Dosavadní informace hovoří jasně. Objem desetiválce se zvětší na 5,5 litru a motor dostane dvojici turbodmychadel, které ovšem budou pracovat s nižšími tlaky, aby byl charakter motoru co poznamenán co nejméně.

Výkon jednotky bude fantastických 560-580 koní a bude možné ji kombinovat s novou dvouspojkovou převodovkou M-DCT, představenou u menší M3. Očekává se také zapracování na hmotnosti vozu, která by se měla snížit díky rozsáhlejšímu použití hliníku a karbonových dílů. Použití lehkých materiálů především v přední částí dovolí inženýrům lépe rozložit hmotnost vozu mezi přední a zadní nápravu. Na nové „empětce“ se očekává také použití karbonové střechy, jako je tomu u modelu M6 nebo nové M3.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek