BMW M5 2010: další podstatné informace

O nové M5 se v poslední době vedou dlouhé diskuse, a to z jediného důvodu - tím je její motor. Proslýchá se, že v Mnichově hodlají opustit pole atmosférických motorů, a to se pochopitelně většině fandů nelíbí.

Nová generace „pětky“ se představí světu koncem příštího roku, a tak všichni netrpělivě čekají, co přinese. Dosavadní informace hovoří jasně. Objem desetiválce se zvětší na 5,5 litru a motor dostane dvojici turbodmychadel, které ovšem budou pracovat s nižšími tlaky, aby byl charakter motoru co poznamenán co nejméně.

Výkon jednotky bude fantastických 560-580 koní a bude možné ji kombinovat s novou dvouspojkovou převodovkou M-DCT, představenou u menší M3. Očekává se také zapracování na hmotnosti vozu, která by se měla snížit díky rozsáhlejšímu použití hliníku a karbonových dílů. Použití lehkých materiálů především v přední částí dovolí inženýrům lépe rozložit hmotnost vozu mezi přední a zadní nápravu. Na nové „empětce“ se očekává také použití karbonové střechy, jako je tomu u modelu M6 nebo nové M3.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků