BMW M4 bude jezdit na vodu. Doslova

BMW představuje nový oficiální safety car pro sezónu 2015 mistrovství světa silničních motocyklů. Bude jím upravené BMW M4, které využívá systém vstřikování vody do sání motoru pro zvýšení účinnosti procesu spalování a tím i snížení spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Safety car pro MotoGP, Moto2 a Moto3 je spíše takový showcar, ale přesto s sebou veze například hasící přístroje a nutné bezpečnostní vybavení. Hlavní novinka se ale odehrává pod kapotou v motoru

Princip funkce je poměrně jednoduchý a vstřikování vody funguje vlastně jako druhý mezichladič stlačeného vzduchu. I když BMW M4 jeden mezichladič má, při plném zatížení motoru přestává stíhat. Tím roste teplota nasávaného vduchu a snižuje se výkon motoru.

BMW | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Sedany | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vstřikování vody do sání vzduch znovu ochladí, zvýší se tím jeho hustota a výkon motoru vzroste. Motor je pak také odolnější vůči klepání, takže jde lépe řídit předstih zážehu. Vstřikování vody do sání rovněž napomáhá ochlazovat píst a zvyšovat životnost motoru.

Testy | BMW | Sportovní auta | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nádržka na vodu má objem pět litrů a je umístěna v kufru. Čerpadlo pak dokáže tlačit vodu ke vstřikovačům pod tlakem až deseti barů. BMW tvrdí, že před okruhovým dováděním je potřeba vždycky doplnit nádrž, ale při běžném ježdění po silnici prý stačí doplňovat vodu každé páté tankování benzínu. Pokud voda dojde, motor samozřejmě funguje dál, ale ne tak efektivně a s nižším výkonem. Systém by se mohl brzy objevit i v sériovém autě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků