BMW M4 bude jezdit na vodu. Doslova

BMW představuje nový oficiální safety car pro sezónu 2015 mistrovství světa silničních motocyklů. Bude jím upravené BMW M4, které využívá systém vstřikování vody do sání motoru pro zvýšení účinnosti procesu spalování a tím i snížení spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Safety car pro MotoGP, Moto2 a Moto3 je spíše takový showcar, ale přesto s sebou veze například hasící přístroje a nutné bezpečnostní vybavení. Hlavní novinka se ale odehrává pod kapotou v motoru

Princip funkce je poměrně jednoduchý a vstřikování vody funguje vlastně jako druhý mezichladič stlačeného vzduchu. I když BMW M4 jeden mezichladič má, při plném zatížení motoru přestává stíhat. Tím roste teplota nasávaného vduchu a snižuje se výkon motoru.

Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Sedany | BMW | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vstřikování vody do sání vzduch znovu ochladí, zvýší se tím jeho hustota a výkon motoru vzroste. Motor je pak také odolnější vůči klepání, takže jde lépe řídit předstih zážehu. Vstřikování vody do sání rovněž napomáhá ochlazovat píst a zvyšovat životnost motoru.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nádržka na vodu má objem pět litrů a je umístěna v kufru. Čerpadlo pak dokáže tlačit vodu ke vstřikovačům pod tlakem až deseti barů. BMW tvrdí, že před okruhovým dováděním je potřeba vždycky doplnit nádrž, ale při běžném ježdění po silnici prý stačí doplňovat vodu každé páté tankování benzínu. Pokud voda dojde, motor samozřejmě funguje dál, ale ne tak efektivně a s nižším výkonem. Systém by se mohl brzy objevit i v sériovém autě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků