BMW M3/M4: zveřejněny oficiální technické údaje (+ 147 x foto)

Automobilka BMW zveřejnila finální sadu fotografií a technických specifikací pro své špičkové modely M3 a M4 (sedan/kupé).
Seznam kapitol
  1. BMW M3/M4 technika
  2. BMW M3 a M4 + historie
  3. BMW M3
  4. BMW M4

Dvojici BMW M3/M4 jsme vám podrobně představili již loni v září a poprvé jsme ji naživo spatřili na letošním ženevském autosalonu. České ceny vozů BMW M3 a M4 jsme vám oznámili již letos v lednu, ale tato zdvojená řada si stále zachovávala jistou dávku tajemství. A to až do dnešního dne. Nyní totiž automobilka BMW konečně plně odhalila karty.

Video | Tajné | BMW | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | BMW řada 3

BMW M3 Sedan (F80) poprvé v reálu a zcela bez maskování

Díky tomu vám v následujících kapitolách můžeme nabídnout rozsáhlé fotogalerie k řadě M3 i M4, ale také kompletní technické údaje. Ty dosavadní byly totiž popisovány pouze jako provizorní, nicméně je třeba dodat, že oproti nim se toho ve finále mnoho nezměnilo. V následujících tabulkách najdete specifikace pro vozy BMW M3 a BMW M4 v kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW M3 ve společnosti svých stejnojmenných předchůdců

Příplatkový sedmistupňový „automat“ s dvojicí spojek zvyšuje u obou modelů hmotnost o 40 kg, nicméně výrazněji provozní vlastnosti vozů neovlivňuje. Ty jsou navíc u M3 i M4 prakticky identické. DSG sníží dobu potřebnou pro zrychlení z 0 na 100 km/h z 4,3 na 4,1 s a kombinovanou spotřebu paliva z 8,8 na 8,3 l/100 km, přičemž nejvyšší rychlost je ve všech případech elektronicky omezena na 250 km/h. 

Technické údaje: BMW M3

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2:1
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 480 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 595 kg • 2 100 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 877 × 1 424 mm

Technické údaje: BMW M4

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 445 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 572 kg • 2 040 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 870 × 1 383 mm
Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků