BMW „M3” Touring: desetiválcová bestie

M3 to vlastně není, ale zbraň to je. Manhart Racing totiž osadil BMW E91 pětilitrovým desetiválcem z M5 s masivním výkonem 550 koní.

V Mnichově vůbec kombíky ve verzi M3 pro generaci E91 nevyrábí, proto musela přijít firma Manhart Racing, aby vyšla vstříc těm, kteří na snímcích v prospektech potřebují přepravovat surfy a golfové hole, ve skutečnosti pak spíše zboží do krámu či restaurace.

Jenže u Manhartu se nespokojili s prostou zástavbou vidlicového osmiválce M3 s objemem 4,2 l, ale sáhli rovnou pro pětilitrovou desetiválcovou jednotku z modelu M5 (E60). Ale ani to jim nestačilo. Pohráli si s řídicí elektronikou a instalovali závodní čtyřkanálovou výfukovou soustavu s tlumiči HJS, čímž výkon narostl na plných 550 koní (403 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý vůz je jakousi skládačkou, na níž převažují karosářské díly z modelu M3 (E90) včetně kapoty, nárazníku, předních blatníků, prahových spoilerů či zpětných zrcátek, zadní nárazník a rozšířené blatníky jsou pak citlivým dílem Manhart Racing. Také palivová nádrž, řízení a podvozek pochází z M3 E90, z větší „empětky“ si u Manhartu půjčili zcela svorný diferenciál a sedmistupňovou převodovku SMG. Omezovač nejvyšší rychlosti pochopitelně  vzal za své, díky tomu toto monstrum jede až 324 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. „Ekology” bohužel nepotěšíme: Manhart Racing pro tento vůz neudává spotřebu paliva ani emise CO2...

Zatímco výkonové parametry berou dech, vnější vzhled je veskrze tradiční, u Manhartu se snažili maximálně respektovat běžné BMW M3. O větší stabilitu se starají tlumicí jednotky Bilstein PSS10 a brzdová soustava Stoptech Sport Trophy Kit s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Trojdílné kované ráfky RÄD Monza mají rozměry 9,5" x 20" ET20 vpředu a 10.5" x 20" ET20 vzadu a nazouvají pneumatiky Hankook Ventus S1 Evo Tyres o velikosti 255/30ZR20, resp. 295/25ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme sportovní, vyhřívaná sedadla BMW Performance a multifunkční volant z téhož programu, celý interiér včetně obkladů střechy a sloupků je čalouněn Alcantarou, doplněnou na sedadlech ještě částmi z černé kůže. Tento vůz lze objednat i v provedení sedan, ceny začínají na částce 120 000 Euro, Manhart Racing však nabízí i modifikaci vašeho stávajícího stroje řady E91.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků