BMW M3 Pickup: na stavbu stylově?

Pánům z Mnichova se povedl geniální, a zřejmě vůbec nejdražší, aprílový žertík letošního roku: pick-up BMW M3 se stal skutečností.

Současná doba přeje bizarním kombinacím všech obvyklých tříd osobních automobilů a BMW patří k jejich protagonistům. Ale nejnovější projekt opravdu stojí zato. Ještě v době, kdy se v éteru začaly objevovat první špionážní snímky náklaďáčku odvozeného ze stávající generace BMW M3 (dokonce se testoval na Nürburgringu), nevěřili někteří z nás, že se tohoto stroje opravdu dočkáme. Ale neuvěřitelné se stalo pravdou právě na „apríla“. BMW M3 Pickup jakožto mimořádně výkonný pick-up patří v evropské produkci k exotům (také proto weby řady evropských dealerství zatím váhají s uvedením zprávy o premiéře tohoto modelu), zatímco třeba v zámoří dodnes vzpomínají na stroje Ford Ranchero nebo Chevrolet Camino.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové BMW M3 Pickup hostí pod svojí kapotou stejný, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,0 l a výkonem 420 koní (309 kW), jaký najdeme u všech ostatních zástupců řady M3 včetně kupé, kabrioletu a sedanu, nicméně užitečná hmotnost narostla v duchu typu karoserie na 450 kg. Zatímco celá příď karoserie je identická s ostatními karosářskými verzemi, ložná plocha je vyložena strukturovaným hliníkem a nabídne prý (tak to je bizarní…) možnost přepravy největšího počtu sad golfových holí, kterých v případě BMW M3 Pickup může být až 20. Zároveň jde o první M3 všech dob, jež je přímo z továrny vybaveno odnímatelným tažným zařízením.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Nový Pickup je podle automobilky o 50 kg lehčí než standardní M3 Convertible (šalamounské srovnání, Convertible je pochopitelně ze všech sériových provedení M3 nejtěžší, neboť jeho pohotovostní hmotnost činí 1 885 kg, zatímco kupé váží 1 655 a sedan 1 680 kg…). Za pozornost stojí, že tento pick-up dostal střechu typu „targa“ s odnímatelným panelem, což údajně ušetřilo 20 kg hmotnosti a zároveň snížilo těžiště. Jako z říše pohádek se nám však zdá tvrzení, že tato hranatá karoserie vykazuje v aerodynamickém tunelu stejný koeficient odporu vzduchu jako BMW M3 Coupe…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka BMW zatím neuvedla žádné dynamické parametry své novinky, nicméně tvrdí, že se jí podařilo při testech prototypu přesáhnout hranici 300 km/h. Jak jistě tušíte, BMW M3 Pickup se nedočká ani omezené výroby, takže tento malý náklaďáček (na stavbách developerských komplexů si podobný stroj přitom dokáže představit většina z nás…) zůstane jen prototypem. A osobně jsem přesvědčen, že jeho přípravu si nejvíce ze všech užili právě panové z divize BMW M GmbH. Aby ne, měl by se stát manipulačním vozidlem v areálu BMW M GmbH…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků