BMW M3 od Manhartu: 655 kompresorových koní

Svět automobilů je plný novinek, kombinujících nejlépe pět aut v jednom. Proč se ale na chvíli nepozastavit nad klasikou?

Do této skupiny jistě patří i BMW s magickým označením M3, které již několik desítek let dokáže rozproudit krev každému milovníkovi sportovních strojů. Ačkoli současná generace modelu M3 s označením E92 nepatří k nikterak žhavým novinkám, německá ladičská společnost Manhart Racing se rozhodla potěšit fanoušky tradičních kompaktních sporťáků z bavorska a vyvinula pro tento model vlastní sadu modifikací.

Jazykem anglisty, BMW M3 „je především o síle“, proto je třeba předeslat, že M3 generace E92 po posilovací kúře u Manhartu nabízí výkon až 655 koní (482 kW), jenž vozu napomůže ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,7 s. A nač to dále skrývat, nejvyšší rychlost leží na hranici 350 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svoji modifikaci Manhart Racing nabízí hned ve třech stupních. Nabídka tak začíná instalací malého přeplňovacího kompresoru, jehož přetlak až 0,35 barů postačí k navýšení základního výkonu z 420 koní (309 kW) na 515 koní (379 kW). V rámci druhého stupně dosahuje přeplňování tlaku 0,50 barů, což umožní dosažení výkonové špičky 585 koní (430 kW). Nejvyšší a již výše zmíněná varianta disponuje dmychadlem ASA s přetlakem 0,67 barů a neobejde se již bez zvláštní výfukové soustavy s větším průřezem a páru závodních katalyzátorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér BMW M3 od Manhartu vyniká kombinací kůže a Alcantary, při pohledu na zevnějšek stroje zaznamenáme kryty zrcátek z uhlíkových kompozitů či pneumatik Continental nazutých na dvacetipalcových ráfcích BBS, za nimiž prosvítají rozměrné, odvrtávané brzdové kotouče. Všímavý pozorovatel si na jednom z přiložených snímků pohonné soustavy všimne nápisu G-Power na jejím krytu, což v nás vzbuzuje podezření, že Manhart Racing svoje modifikace založil právě na známé práci konkurenční společnosti na téma M3, jež dává 600 koní (441 kW). A toto podezření sílí ve chvíli, kdy si uvědomíme, že i G-Power používá nepříliš frekventovaného kompresoru ASA. Ale G-Power je jedním z nejrespektovanějších „přeplňovačů” vybroušených atmosférických motorů M divize BMW, a tak to snad ani není na škodu.

Zajímá vás cena těchto úprav? Pak je čas zbystřit - 515 koní vám Manhart z vaší M3 vydoluje za 14 000 Euro (cca 360 000 Kč), 585 koní za 28 000 Euro (cca 720 000 Kč) a 655 koní za 30 000 Euro (cca 770 000 Kč). Inu, pořádné stádo něco stojí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Manhart Racing
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků