BMW M3 od GTHaus: další rozpláclina

Také ladičs GTHaus připravil svoji novodobou variaci na legendární závodní stroje BMW M3. Vyznačuje se hlavně šírokou, nízkou stavbou.

Při pohledu na připojené snímky vozu nás možná budete mít za blázny a budete namítat, proč že to plýtváme místem na druhý článek o tomtéž. Máte pravdu, na tomto místě jsme publikovali povídání o dvojčatech z dílen firmy G-Power a označením M3 GT2 S a M3 Tornado CS, přičemž snímky u zmíněného článku připojené zobrazují velmi podobné stroje jako zde. Údajně se však jedná o vlastní adaptaci téhož konceptu. Novinka vycházející ze stávajícího provedení BMW M3 se prezentovala na letošním BimmerFestu a její tvůrci ze společnosti GTHaus jsou zatím na podrobnosti poněkud skoupí. Neznáme tedy zatím ani technické detaily, ani ceny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz vystavený na BimmerFestu 2010 však byl osazen dvacetipalcovými ráfky o šířce 11 palců vpředu a 13 palců vzadu, za nimiž jsou vidět prvky brzdové soustavy Brembo. Kola jsou zavěšena na závěsech KW a vůz se na první pohled vyznačuje výrazně rozšířeným bodykitem a velkým přítlačným křídlem na zádi. Nové povrchové díly karoserie zahrnují přední nárazník s vložkou, široké blatníky, specifické obklady prahů, ale především ohromný zadní nárazník. Všechny tyto díly mají být vyrobeny z uhlíkových kompozitů a celá sada vás přijde na zhruba 10 000 eur. Lze předpokládat, že novinka disponuje též odladěným výfukem, připravena je také posilovací kúra s přeplňovacím kompresorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, GTHaus se chce stát dalším ladičem, jenž se hodlá poněkud svézt na úspěších G-Poweru. Připomeňme, že výše zmíněný M3 GT2 S má zapůsobit na ty milovníky značky BMW, kteří „hledají vůz ve stylu Porsche 911 GT3 RS“, zatímco G-Power M3 Tornado CS je poněkud „civilizovanější“ verzí téhož automobilu. O zlepšení dynamických parametrů se stará především přeplňovací kompresor SK II CS. Mezi další vylepšení patří dvojité sání z uhlíkových kompozitů či titanová výfuková soustava, jejíž použití ušetřilo 26 kg. Výsledkem je výkon zvýšený o více než 40 % na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 580 Nm. Nejvyšší rychlost při použití sedmistupňové převodovky DCT činí 330 km/h, zatímco s šestistupňovým „manuálem“ auta jedou shodných 320 km/h. Model GT2 S se vyznačuje kompletním bodykitem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, jenž zahrnuje nové lemy pod nárazníky a na prazích a rozšířené blatníky. V porovnání s verzí Tornado CS je o plných 150 kg lehčí, což mu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,2 s dříve než Tornado CS.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků