BMW M3 od Emotion Wheels: 717 koní

Firma Emotion Wheels představuje svůj první kompletní ladičský projekt. BMW M3 osadila motorem z X5 M s téměř 300 koňmi navíc.

Do vylepšování sériových vozů se nyní začínají pouštět i firmy dosud známé hlavně produkcí konkrétních komponentů. A není lepšího receptu než pro prezentaci zvolit současnou generaci E92 legendárního sporotvního vozu BMW M3. Včera jsme vás shodou okolností na tomto místě informovali o projektu StopTech Trackday Edition společnosti APP Automotive, jenž vychází právě ze zmíněného modelu a soustředí se hlavně na předvedení výkonné brzdové soustavy StopTech, nyní vám představíme sadu vylepšení z dílen Emotion Wheels nabízenou pro aktuální BMW M3.

Firma Emotion Wheels byla dosud známa především svými specifickými litými ráfky, ale jak se zdá, její vedení míří výše. Uvedla totiž svůj první komplexní tuning, jehož prvky najdeme i pod kapotou vozu. Standardní čtyřlitrový, atmosféricky plněný osmiválec instalovaný do BMW M3 s továrním odladěním 420 koní (309 kW) byl v tomto případě nahrazen jednotkou vypůjčenou ze sériových vozů X5 M a X6 M. V nich tento vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojitým přeplňováním běžně dává 555 koní (408 kW), ale tato porce se pánům z Emotion Wheels nezdála dostatečně působivá...

Sáhli proto k dílčím modifikacím motoru a jeho elektronického řízení a vyvinuli i speciální výfkovou soustavu. Jednotka po zásazích Emotion Wheels vykazuje výkonovou špičku 717 koní (527 kW), aby bylo ježdění s tímto působivým stádem koníků bezpečné, vylepšili též podvozek a opatřili jej tužším, sníženým pérováním. Na první pohled si všimneme kapoty vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale především devatenáctipalcových, v matově černém odstínu lakovaných ráfků Wasabi. Žádné výkonové parametry tohoto krasavce firma Emotion Wheels nezvěřejnila, nicméně s ohledem na hodnotu zrychlení z klidu na 100 km/h ve výši 4,8 s standardní verze BMW M3 lze předpokládat, že budou dechberoucí... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Emotion Wheels
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků