BMW M3 nakonec dostane „jen“ dvě turbíny (spy photos)

Radikální downsizing u BMW pokračuje, ale milovníci sportovně střižených vozů z Mnichova mohou nyní mít alespoň o jednu vrásku na čele méně. Teprve před několik dny jsme hovořili o tom, že u BMW pracují na motorech se třemi turbodmychadly, ale nyní je jasné, že nový model BMW M3 (níže najdete nejčerstvější špionážní snímky) žádný z nich nedostane. Nová generace BMW s legendárním označením M3 se však přeplňování nevyhne, stávající, atmosféricky plněný čtyřlitrový osmiválec totiž bude nahrazen novým řadovým šestiválcem s objemem 3,0 l a párem turbodmychadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 při silničních testech. Všimněte si velkých odvrtávaných kotoučů a dvou párů koncovek výfuků

Tato jednotka (která se ve slabším naladění objeví také v nových vozech BMW 1 M Coupé) nyní prochází posledními fázemi vývoje přímo v divizi BMW M a od stávajících motorů 3,0 N54 a 3,0 N55 s přeplňováním dvěma, resp. jedním dvojitým dmychadlem se má lišit řadou prvků včetně řídicí elektroniky, sání, hlavy válců, pístů či ojnic. Nejvyšší výkon by měl nepatrně překonávat stávající osmiválec, zatímco hodnoty točivého momentu rapidně narostou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků