BMW M3 Interceptor: odvážná stavba CLP

Zvláště němečtí ladiči se často nebojí dohánět své projekty do extrémů, o čemž svědčí také toto monstrum.

Jedním ze skutečných „extrémistů“ je společnost CLP Automotive, kterou si možná pamatujete z loňské „pistáciové“ stavby. Šlo o prototyp nazvaný BMW MR 600 GT, který se od výchozí otevřené „šestky“ 645i předchozí generace liší křiklavě zeleným lakováním, nůžkovitě otevíranými dveřmi a motorem posíleným až na 379 koní 283 kW). Nejnovější projekt CLP Automotive působí možná rozumnějším dojmem, ale není i nic méně extrémní než MR 600 GT. Jde totiž o repliku závodního speciálu BMW M3 GT, který mimochodem letos ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu dojel na druhém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost CLP Automotive model BMW M3 Coupe stávající generace z roku 2007 opatřila rozsáhlý bodykitem, který citelně rozšiřuje přední i zadní blatníky a navazující prahového obklady a zároveň dodává nevšedně agresivní vzhled přednímu i zadnímu nárazníku. Nevšimnout si nelze ani nové kapoty s dodatečnými ventilačními otvory a rozměrné, pevně kotvené zadní přítlačné křídlo. Vzhled vozu pak doplňují „válečné zbarvení“ a devatenáctipalcové lité ráfky fixované „po závodnicku“ centrální maticí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér přišel kvůli odlehčení o zadní sedadla, ale je bohatší o ochrannou klec kolem předních sedadel a závodní skořepinová sedadla Recaro. Palubní deska, středová konzole, volant i dveřní výplně dostaly decentní oranžové akcenty. Ale to nejzajímavější se zřejmě skrývá pod přední kapotou. Tam trůní motor M3 opatřený vyhlášeným přeplňovacím kompresorem G-Power, jenž spolu s výfukovou soustavou Akrapovic (tato slovinská firma se značkou BMW spolupracuje již delší čas) zvýšil výkon motoru až na rovných 600 koní (441 kW). Součástí sady je snížený podvozek Bilstein.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A cena? V přepočtu nemalých 1 689 000 Kč. A to nemluvíme o pořizovacích nákladech na výchozí automobil… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků