BMW M3 Interceptor: odvážná stavba CLP

Zvláště němečtí ladiči se často nebojí dohánět své projekty do extrémů, o čemž svědčí také toto monstrum.

Jedním ze skutečných „extrémistů“ je společnost CLP Automotive, kterou si možná pamatujete z loňské „pistáciové“ stavby. Šlo o prototyp nazvaný BMW MR 600 GT, který se od výchozí otevřené „šestky“ 645i předchozí generace liší křiklavě zeleným lakováním, nůžkovitě otevíranými dveřmi a motorem posíleným až na 379 koní 283 kW). Nejnovější projekt CLP Automotive působí možná rozumnějším dojmem, ale není i nic méně extrémní než MR 600 GT. Jde totiž o repliku závodního speciálu BMW M3 GT, který mimochodem letos ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu dojel na druhém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost CLP Automotive model BMW M3 Coupe stávající generace z roku 2007 opatřila rozsáhlý bodykitem, který citelně rozšiřuje přední i zadní blatníky a navazující prahového obklady a zároveň dodává nevšedně agresivní vzhled přednímu i zadnímu nárazníku. Nevšimnout si nelze ani nové kapoty s dodatečnými ventilačními otvory a rozměrné, pevně kotvené zadní přítlačné křídlo. Vzhled vozu pak doplňují „válečné zbarvení“ a devatenáctipalcové lité ráfky fixované „po závodnicku“ centrální maticí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér přišel kvůli odlehčení o zadní sedadla, ale je bohatší o ochrannou klec kolem předních sedadel a závodní skořepinová sedadla Recaro. Palubní deska, středová konzole, volant i dveřní výplně dostaly decentní oranžové akcenty. Ale to nejzajímavější se zřejmě skrývá pod přední kapotou. Tam trůní motor M3 opatřený vyhlášeným přeplňovacím kompresorem G-Power, jenž spolu s výfukovou soustavou Akrapovic (tato slovinská firma se značkou BMW spolupracuje již delší čas) zvýšil výkon motoru až na rovných 600 koní (441 kW). Součástí sady je snížený podvozek Bilstein.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A cena? V přepočtu nemalých 1 689 000 Kč. A to nemluvíme o pořizovacích nákladech na výchozí automobil… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků