BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Pouze pro BMW M3 ve verzi kupé budou nyní k dispozici nové úpravové sady. Podívají se na zoubek podvozku i kabátku vozu.

Vrcholná verze „trojkové“ řady se v nabídce BMW pod označením M3 poprvé objevila v generaci E30. Od té doby „emtrojka“ prošla důslednou evolucí v otázce velikosti, výbavy, síly i počtu válců a podobnost mezi dnešní generací a tou první bychom dnes hledali jen stěží. Nyní se u BMW rozhodli příznovce těchto zajímavých strojů potěšit čtveřicí sad exteriérových a podvozkových doplňků v rámci série M3 Edition Models. O pohonné jednotce v Mnichově soudí, že vyhovuje i těm nejvyšším nárokům, takže v těchto sadách zůstává nezměněná.

Estetické změny se zaměřily především na litá kola, lakování exteriéru a vzhled interiéru. Na karosérii se v rozšířené podobě objevily kontrastní tmavé doplňky, které v kombinaci s šedým chromováním najdeme na typických ledvinkách, čtyřech koncovkách výfuku nebo na krytech vnějších zpětných zrcátek. Každá ze čtyř sad se vyznačuje vlastním odstínem laku, z nichž pouze barvy Monte Carlo Blue a černá jsou metalické. Další dva odstíny jsou pro vozy M3 typické a jmenují se Alpine White a Dakar Yellow. Karosérie pak „šperkují“ detaily z programu BMW Individual.  

Tip: Přečtěte si náš test BMW M3 včetně srovnání s Porsche 911.

Interiér patří kontrastům. Nové je čalounění černou kůží Black Novillo s „karbonovou strukturou“ a zvýrazněným světlým stehováním, palubní desce dominuje vodorovný, rovněž „karbonový“ pás. Na sedadlech, ale také na loketních opěrách se v případě volby jedné z nemetalických barev objevují kontratní prvky ladící s lakem karosérie. Obložení prahů pak odsahuje motivy M3 a kostkovaného praporu.

Jediná významná změna na mechanických skupinách se dotkla zavěšení kol, s nímž vozy z řady M3 Edition Models jezdí o 10 mm níže než standardní provedení. Tím by mohlo být alespoň částečně napraveno až příliš pohodové ladění nové M3, které se dotklo i podvozku a které jsme podrobněji rozebírali ve výše odkazovaném testu.

Všechny čtyři verze jsou pak zdobeny devatenáctipalcovými ráfky s desítkou zdvojených paprsků. Při volbě barvy ráfků může zákazník vybírat z běžného stříbrného povrchu, černého laku a s výjimkou žluté barvy karosérie také z kombinace bílé a stříbrné.

Vozy BMW M3 Edition Models na trhy vstoupí v červnu a budou se prodávat jen šet měsíců. Nebudeme si nic nalhávat, nové modely jsou sice exkluzivní, k čemuž přispěje i časově omezená nabídka. Na druhou stranu nejsou úpravy těchto vozů nijak zásadní, takže jejich cíl je jediný: rozhýbat vadnoucí prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Edition
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků