BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Pouze pro BMW M3 ve verzi kupé budou nyní k dispozici nové úpravové sady. Podívají se na zoubek podvozku i kabátku vozu.
BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Vrcholná verze „trojkové“ řady se v nabídce BMW pod označením M3 poprvé objevila v generaci E30. Od té doby „emtrojka“ prošla důslednou evolucí v otázce velikosti, výbavy, síly i počtu válců a podobnost mezi dnešní generací a tou první bychom dnes hledali jen stěží. Nyní se u BMW rozhodli příznovce těchto zajímavých strojů potěšit čtveřicí sad exteriérových a podvozkových doplňků v rámci série M3 Edition Models. O pohonné jednotce v Mnichově soudí, že vyhovuje i těm nejvyšším nárokům, takže v těchto sadách zůstává nezměněná.

Estetické změny se zaměřily především na litá kola, lakování exteriéru a vzhled interiéru. Na karosérii se v rozšířené podobě objevily kontrastní tmavé doplňky, které v kombinaci s šedým chromováním najdeme na typických ledvinkách, čtyřech koncovkách výfuku nebo na krytech vnějších zpětných zrcátek. Každá ze čtyř sad se vyznačuje vlastním odstínem laku, z nichž pouze barvy Monte Carlo Blue a černá jsou metalické. Další dva odstíny jsou pro vozy M3 typické a jmenují se Alpine White a Dakar Yellow. Karosérie pak „šperkují“ detaily z programu BMW Individual.  

Tip: Přečtěte si náš test BMW M3 včetně srovnání s Porsche 911.

Interiér patří kontrastům. Nové je čalounění černou kůží Black Novillo s „karbonovou strukturou“ a zvýrazněným světlým stehováním, palubní desce dominuje vodorovný, rovněž „karbonový“ pás. Na sedadlech, ale také na loketních opěrách se v případě volby jedné z nemetalických barev objevují kontratní prvky ladící s lakem karosérie. Obložení prahů pak odsahuje motivy M3 a kostkovaného praporu.

Jediná významná změna na mechanických skupinách se dotkla zavěšení kol, s nímž vozy z řady M3 Edition Models jezdí o 10 mm níže než standardní provedení. Tím by mohlo být alespoň částečně napraveno až příliš pohodové ladění nové M3, které se dotklo i podvozku a které jsme podrobněji rozebírali ve výše odkazovaném testu.

Všechny čtyři verze jsou pak zdobeny devatenáctipalcovými ráfky s desítkou zdvojených paprsků. Při volbě barvy ráfků může zákazník vybírat z běžného stříbrného povrchu, černého laku a s výjimkou žluté barvy karosérie také z kombinace bílé a stříbrné.

Vozy BMW M3 Edition Models na trhy vstoupí v červnu a budou se prodávat jen šet měsíců. Nebudeme si nic nalhávat, nové modely jsou sice exkluzivní, k čemuž přispěje i časově omezená nabídka. Na druhou stranu nejsou úpravy těchto vozů nijak zásadní, takže jejich cíl je jediný: rozhýbat vadnoucí prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Edition
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 133 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků