BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Pouze pro BMW M3 ve verzi kupé budou nyní k dispozici nové úpravové sady. Podívají se na zoubek podvozku i kabátku vozu.

Vrcholná verze „trojkové“ řady se v nabídce BMW pod označením M3 poprvé objevila v generaci E30. Od té doby „emtrojka“ prošla důslednou evolucí v otázce velikosti, výbavy, síly i počtu válců a podobnost mezi dnešní generací a tou první bychom dnes hledali jen stěží. Nyní se u BMW rozhodli příznovce těchto zajímavých strojů potěšit čtveřicí sad exteriérových a podvozkových doplňků v rámci série M3 Edition Models. O pohonné jednotce v Mnichově soudí, že vyhovuje i těm nejvyšším nárokům, takže v těchto sadách zůstává nezměněná.

Estetické změny se zaměřily především na litá kola, lakování exteriéru a vzhled interiéru. Na karosérii se v rozšířené podobě objevily kontrastní tmavé doplňky, které v kombinaci s šedým chromováním najdeme na typických ledvinkách, čtyřech koncovkách výfuku nebo na krytech vnějších zpětných zrcátek. Každá ze čtyř sad se vyznačuje vlastním odstínem laku, z nichž pouze barvy Monte Carlo Blue a černá jsou metalické. Další dva odstíny jsou pro vozy M3 typické a jmenují se Alpine White a Dakar Yellow. Karosérie pak „šperkují“ detaily z programu BMW Individual.  

Tip: Přečtěte si náš test BMW M3 včetně srovnání s Porsche 911.

Interiér patří kontrastům. Nové je čalounění černou kůží Black Novillo s „karbonovou strukturou“ a zvýrazněným světlým stehováním, palubní desce dominuje vodorovný, rovněž „karbonový“ pás. Na sedadlech, ale také na loketních opěrách se v případě volby jedné z nemetalických barev objevují kontratní prvky ladící s lakem karosérie. Obložení prahů pak odsahuje motivy M3 a kostkovaného praporu.

Jediná významná změna na mechanických skupinách se dotkla zavěšení kol, s nímž vozy z řady M3 Edition Models jezdí o 10 mm níže než standardní provedení. Tím by mohlo být alespoň částečně napraveno až příliš pohodové ladění nové M3, které se dotklo i podvozku a které jsme podrobněji rozebírali ve výše odkazovaném testu.

Všechny čtyři verze jsou pak zdobeny devatenáctipalcovými ráfky s desítkou zdvojených paprsků. Při volbě barvy ráfků může zákazník vybírat z běžného stříbrného povrchu, černého laku a s výjimkou žluté barvy karosérie také z kombinace bílé a stříbrné.

Vozy BMW M3 Edition Models na trhy vstoupí v červnu a budou se prodávat jen šet měsíců. Nebudeme si nic nalhávat, nové modely jsou sice exkluzivní, k čemuž přispěje i časově omezená nabídka. Na druhou stranu nejsou úpravy těchto vozů nijak zásadní, takže jejich cíl je jediný: rozhýbat vadnoucí prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Edition
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků