BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

První generaci BMW M3 vám asi nemusíme blíže představovat. Mezi fanoušky sportovních vozů si vydobyla status kultovního auta, který pramení z perfektních jízdních vlastností a dokonalé vyváženosti. Nebylo to náhodou, M3 primárně posloužila jako homologační speciál pro skupinu A a německý šampionát DTM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klasické tvary BMW M3 E30 jsou přitažlivé i o čtvrt století později

K pohonu konkrétního kusu slouží 2,3litrový čtyřválec o výkonu 147 kW (195 koní), kterých se vyrobilo 8661 kusů, nejde tedy o žádný vzácný kousek typu Sport Evolution, kterých se na svět podívalo pouhých 600. Tachometr auta navíc ukazuje najetých 75 tisíc mil (přibližně 120 tisíc kilometrů), což také není úplně málo. Navzdory tomu je interiér v naprosto perfektním stavu. 

Retro | Sportovní auta | Fascinace | BMW | BMW řada 3

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

Majitel si však auto cení na částku 80 tisíc dolarů (1,93 milionu korun), což je více, než kolik v Americe stojí zbrusu nová M3. Pokud byste se měli rozhodovat, kterou generaci mnichovského sporťáku si pořídíte, dali byste přednost klasice, nebo nejmodernějšímu nástupci?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků