BMW M3 CSL: oslava 10. výročí speciální série

Letos je tomu 10 let od chvíle, kdy se na silnice vrátilo slavné označení CSL. A u BMW rádi zavzpomínali…

Pod článkem najdete odkaz na video, jež pánové z BMW pořídili na setkání majitelů vozů BMW M3 CSL (E46) o tomto víkendu v Mnichově. Sjelo se sem a na následnou vyjížďku na Nürburgring se vypravilo na padesát vozů série M3 CSL. Připomeňme, že v rámci této edice bylo během několika málo měsíců vyrobeno a do celého světa vyexpedováno jen 1 383 vozů. A tak si s jistou dávkou nostalgie tento zajímavý model představený v Ženevě v roce 2003 připomeňme. Na první pohled lze v M3 CSL hledat něco jiného než klasickou trojku jen velmi těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozů BMW M3 CSL odvozených z generace E46 vzniklo jen 1 383 kusů

Bližší ohledání pak stačí k tomu, abychom rozeznali devatenáctipalcová kola, přední nárazník s mohutným otvorem sání vzduchu či detaily v podobě nápisů CSL, které nahradily loga M3. Zkratka CSL znamená Coupé Sport Lightweight, takže hlavním záměrem konstruktérů bylo omezit hmotnost. Opravdový šok tak nastává už ve chvíli, kdy usednete za volant. Palubní deska zeje prázdnotou. Množství tlačítek, které dnes k BMW jednoznačně patří, chybí. Zapomeňte tak třeba na multifunkční volant, rádio či klimatizaci, na druhou stranu elektrické ovládání všech bočních oken na palubě najdete.

BMW

BMW M3 CSL - rychlejší než jsme čekali

Úpravy se dotknuly také podvozku, jenž dostal například novou sestavu pružin a tlumičů a strmější převod řízení. Standardní podlaha pod zavazadlovým prostorem byla nahrazena lehčí variantou vyrobenou z hliníkové slitiny a dveře a střecha jsou z uhlíkových kompozitů. Uhlíkový kompozit nahradil také plast na náraznících a spoilerech, odtučňovací kúře se nevyhnulo dokonce ani zadní okno, které bylo vyrobeno z tenčího skla. Díky všem těmto úpravám se podařilo konstruktérům snížit váhu vozu o 110 kg na 1385 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V souvislosti s omezováním hmotnosti byla u vozů M3 CSL výrazně osekána výbava

Zásahům konstruktérů se samozřejmě nevyhnul ani motor. Pod kapotou BMW M3 CSL se objevil mírně upravený, stále však atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,2 l s maximálním výkonem 360 koní (265 kW) při 7 900 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 370 Nm při 4 900 ot./min. Kombinován je se šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Stokilometrové rychlosti M3 CSL dosáhne za 4,9 s, přičemž maximální rychlost byla u těchto vozů omezena na 250 km/h.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků