BMW M3 CRT: kompozity na kolech

Automobilka BMW uvedla první podrobnosti k sérii svého modelu M3 CRT, tedy Carbon Racing Technology (+ video)

Značka BMW patří k těm, jež se soustavně věnují snižování pohotovostní hmotnosti svých sériových modelů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na odlehčené kupé BMW M3 GTS nebo na odvozenou čtyřdveřovou studii BMW M3 GTS Sedan Concept, ale vývoj pokračuje. Také tentokrát si pánové z Mnichova vzali za základ sedan BMW M3 (E92), ačkoli se opět zaměřili na redukci hmotnosti, je třeba dodat, že je sedan o nějakých 90 kg těžší než kupé, přesto však o 45 kg lehčí než M3 Sedan ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úspora hmotnosti jde na vrub použití dílů z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny nejen spoilery, ale také střecha, skořepiny sedadel nebo kapota, jež je prý o 50 % lehčí než sériový díl z hliníku. Změny exteriéru jsou jinak pouze decentní, některé detaily dostaly červené linkování, ledvinky jsou černé. Podrobnosti zatím neznáme, ale podle všeho bude do modelu M3 CRT vestavěna pohonná jednotka v naladění používaném v typu GTS Coupé. Půjde tedy o vidlicový osmiválec převrtaný ze standardního objemu 4,0 l na  výsledných 4,4 l.

Tip: Na tomto místě najdete video k modelu BMW M3 CRT

Dosahuje výkonu 450 koní (331 kW), což je nárůst o 30 koní, a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s nově nastavenou charakteristikou řazení. Model M3 CRT by díky tomu měl zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u sériového sedanu M3, nejvyšší rychlost byla navýšena na 290 km/h. Také devatenáctipalcové litá kola, obouvající vpředu pneumatiky o rozměru 245/35 a vzadu 265/30, byla převzata z typu M3 GTS. Na brzdové kotouče o průměru 380 mm působí šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Technické údaje

BMW M3 CRT vznikne v sérii pouhých 67 vozů určených pro vážené zákazníky BMW, cena by měla v přepočtu činit nemalých 3 166 000 Kč.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků