BMW M3 Coupe v sérii Frozen Black

Automobilka BMW připravila pro příznivce svých slavných kupé M3 novou edici Frozen Black. Bohužel opět ale jen pro USA…

Stávající generace E92 není na trhu žádným nováčkem, dokonce bychom našli i rychlejší verze než je vrcholné provedení M3. Formule „BMW M3“ však stále budí emoce, jež dále podporují různé speciální série, a to zvláště v USA. Přesně před rokem jsme vám představili třeba edici BMW M3 Frozen Gray ve specifické matově stříbřité metalíze, kterou se o několik měsíců pochlubilo také provedení BMW M3 Track Edition, určené pro evropské trhy. Nyní se do evropských dealerství jméno „frozen“ vrací, tentokrát se objevuje na voze BMW M3 Coupe Frozen Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš test standardního BMW M3 (E92)

Do prodejů se dostane jen dvacet těchto matově černých vozů, z nichž každý nového majitele vyjde v přepočtu na nemalých 1 339 000 Kč, což je o nějakých 353 000 Kč více než u standardního provedení. Základem modifikací jsou optické prvky na karoserii i v jejích útrobách a drobná vylepšení mechanických částí. Na první pohled si všimneme například devatenáctipalcových, leskle černě lakovaných litých ráfků GTS, za nimiž prosvítají rudě zbarvené brzdiče. Černé jsou též „ledvinky“ na přídi, odvětrávací otvory v předních blatnících či dva páry koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Černé ladění prostupuje pochopitelně také do interiéru čalouněného černou kůží Novillo s rudým stehováním, která pokrývá kromě sedadel také dveřní panely, loketní opěry či bočnice středové konzole. Všimneme si také lištování z uhlíkových kompozitů. Co se mechanických skupin týče, tužší pérování snížilo světlou výšku o marginálních 10 mm a elektronické asistenční soustavy EDC a DSC dostaly speciální programy. O pohon se stará standardní čtyřlitrový osmiválec v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M Double Clutch Transmission (M DCT), která údajně dobu potřebnou ke zrychlení z klidu na 96 km/h zkrátí z 4,7 na 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbava vozů ze série BMW M3 Frozen Black byla obohacena o sady Premium Package 2 (např. vestavěný ovladač garážových vrat, sklápěcí a stmívací zrcátka nebo BMW Assist s Bluetooth) a Convenience Package (včetně alarmu, bezklíčkového odemykání, navigace, couvavého asistentu či konektivity iPod a USB). Dodávky prvních devatenácti vozů začnou na sklonku června, přičemž dvacátý vůz zůstane v držení BMW North America a „může být prodán později“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků