BMW M3: Competition paket a pár úprav navíc

BMW možná chystá i větší facelift poslední M3, pro letošek si ale musíme vystačit s dílčími změnami. Ty jdou s dobou - jsou eko i show.

BMW představilo inovovanou M3 pro letošní rok. Špionážní fotografie sice naznačují, že by se M3 E92 mohla brzy dočkat faceliftu ve stylu kupé, jeho představení ale přijde zřejmě až na podzim. Tedy pokud se tak vůbec stane, přechozí M3 se plného faceliftu po vzoru „běžného” kupé trojkové řady nedočkala nikdy a historie se může opakovat.

Pro tuto chvíli tak automobilka uvolnila fotografie vozu s avizovaným Competition paketem a přidala informace o pár dílčích technických a vizuálních změnách. Čekáte nějaká zásadní vylepšení? Pak rychle zařaďte zpátečku, něco takového se rozhodně nekoná. Kdybych chtěl být jízlivý, mohl bych konstatovat, že BMW dále pokračuje v devastaci jména M3 a „projídání” své někdejší slávy. Ale protože jsem „objektivní a vyvážený”, podobný komentář si odpustím.

Z Mnichova přišlo především potvrzení obsahu nového Competition paketu, o kterém jsme vás informovali již zkraje února. Pokud jste po přečtení tehdejšího článku doufali, že BMW nakonec přece jen přihodí něco navíc, pak vaše naděje definitivně pohasly. V novém Competition paketu nejsou v podstatě žádná funkční vylepšení, což o jeho předchůdci v řadě E46 rozhodně říci nešlo.

Pro shrnutí - paket zahrnuje kratší a tužší pružiny, které sníží světlou výšku vozu o 1 cm, nová 19" kola v „CSL designu” a pár karbonových dílečků na předním nárazníku a víku zavazadlového prostoru. A dál? Dál nic, zbylé úpravy jsou už jen softwarové - nový sportovní mód EDC (elektronické řízení tlumičů) a upravené fungování DSC (stabilizační program). Nazývat toto Competition paket? Popravdě řečeno nevím, na jakou soutěž se půjde s takovými „zásadními” úpravami vydat...

Novinky pro letošní rok tímto paketem nekončí, nicméně ani obecné změny napříč řadami M3 neprospívají, to spíše naopak. Zadní světla s LED jsou nevinná, budou nyní standardní výbavou Coupe a Cabria, technické novinky si ale zaslouží menší soudní proces. M3 totiž dostala k již dříve oznámenému elektrickému posilovači řízení (podle dostupných informací je pro M3 standardem již od podzimu) také systém Start-Stop pro zhášení motoru na křižovatkách.

Jestliže nad tím druhým se lze leda pousmát, neboť tento systém je možné vypnout (jak dlouho ještě...), elektrický posilovač řízení již moc vtipný není. Kdo zažil přechod z „hydrauliky na elektriku” u běžné E90, nebo jedničkové řady E87, ten moc dobře ví, co to znamená pro ovladatelnost vozu. Kdo to nezažil, tomu to popíši jedním slovem: zkázu. Ani dříve nebyla řízení BMW bůhvíjak komunikativní, ale po těchto úpravách se stala naprosto nekomunikativními. Navíc snad úplné vypínání posilovače ve vyšších rychlostech činí ovládání vozu zbytečně namahavým a dále odtažitým.

U 320d prosím, ale proč musí podobnou „eko” úpravu dostat i M3, která je zaměřená na trochu jiné aspekty jízdy než její efektivitu či absolutní hospodárnost? Toto asi nikdy nepochopím.

Pokud si ovšem takto rozladěnou M3 pořídíte, může vás na prsou hřát technický průkaz s údajem 12,7 l/100 km u hodnoty průměrné spotřeby. Má to být o 8 procent méně než dříve...

Dá se očekávat, že inovovaná M3 se poprvé ukáźe světu na autosalonu v Ženevě a do dealerství BMW zamíří hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 2010/2011 s Competition paketem
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků