BMW M3 a M4 na vlastní kůži, velká překvapení nečekejte [první dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
Seznam kapitol
  1. BMW M3: první dojmy
  2. Fotogalerie

BMW M3 a M4 slaví na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě svou evropskou premiéru. Fakta o těchto automobilech jsou již známá. Pod kapotou najdete nový řadový šestiválec, osazený systémem přeplňování M TwinPower Turbo. Motor dosahuje výkonu 431 koní a točivého momentu 550 Nm.

Novinka je zároveň o čtvrtinu úspornější (tedy alespoň papírově) ve srovnání s atmosférickým předchůdcem. Kupé i sedan zvládnou stovku za 4,1 s, ovšem za přítomnosti dvouspojkového automatu.

Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | BMW | BMW řada 3

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

Ať už se na přeplňovanou M3 koukáte jakkoliv, jedno je jisté. Vzhledově se tohle auto velmi povedlo. Především sedan vypadá prostě parádně. U BMW připravili vůz, který není nijak přehnaně vyšperkovaný, ale přesto na první pohled člověk pozná, o co se tady jedná.

Více než agresivní nárazník, který v rámci různých paketů může mít kdejaký diesel, prozradí boule na kapotě, hodně vytažené blatníky (především ty zadní) no a samozřejmě také čtyři koncovky výfuku. O kupé platí to samé, ale kdybych si měl vybrat, určit volím sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M3 vás zaujme. Designově jde o velmi pěkné auto. Na rozdíl od běžných paketů dostala M3 přifouknutou kapotu, čtyři koncovky výfuku a hodně rozšířené blatníky. Karbonová střecha je již takovou třešničkou na dortu. 

V interiéru žádná velká překvapení nečekejte. V tomto směru je BMW tradičně velmi střízlivé. Zaujmou přední sedačky. Nejsou zde žádné přehnané skořepiny, ale tak akorát tvarovaná sedadla, ve kterých se budete ihned cítit víc než dobře. Mají dlouhý sedák a výborný tvar. Sednete a už se nehnete.

Ceny | Byznys | BMW | BMW řada 3

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

Potěšila mě ještě jedna věc. U BMW se nesnažili o žádné velké kreace a do M3 nasadili klasický kulatý volant, což třeba o takovém novém STI bohužel neplatí. Ten je jednoduchý, tříramenný a výborně se drží. Sem tam se uvnitř objevuje písmenko M, karbonový dekor a to je asi tak všechno.

Do České republiky dorazí M3 a M4 přesně 21. června. Základní cena sedanu činí 1 822 500 Kč, kupé vyjde minimálně na 1 855 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M3: první dojmy
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků