BMW M3 a M4 na vlastní kůži, velká překvapení nečekejte [první dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
Seznam kapitol
  1. BMW M3: první dojmy
  2. Fotogalerie

BMW M3 a M4 slaví na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě svou evropskou premiéru. Fakta o těchto automobilech jsou již známá. Pod kapotou najdete nový řadový šestiválec, osazený systémem přeplňování M TwinPower Turbo. Motor dosahuje výkonu 431 koní a točivého momentu 550 Nm.

Novinka je zároveň o čtvrtinu úspornější (tedy alespoň papírově) ve srovnání s atmosférickým předchůdcem. Kupé i sedan zvládnou stovku za 4,1 s, ovšem za přítomnosti dvouspojkového automatu.

Technika | Video | BMW | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | BMW řada 3

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

Ať už se na přeplňovanou M3 koukáte jakkoliv, jedno je jisté. Vzhledově se tohle auto velmi povedlo. Především sedan vypadá prostě parádně. U BMW připravili vůz, který není nijak přehnaně vyšperkovaný, ale přesto na první pohled člověk pozná, o co se tady jedná.

Více než agresivní nárazník, který v rámci různých paketů může mít kdejaký diesel, prozradí boule na kapotě, hodně vytažené blatníky (především ty zadní) no a samozřejmě také čtyři koncovky výfuku. O kupé platí to samé, ale kdybych si měl vybrat, určit volím sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M3 vás zaujme. Designově jde o velmi pěkné auto. Na rozdíl od běžných paketů dostala M3 přifouknutou kapotu, čtyři koncovky výfuku a hodně rozšířené blatníky. Karbonová střecha je již takovou třešničkou na dortu. 

V interiéru žádná velká překvapení nečekejte. V tomto směru je BMW tradičně velmi střízlivé. Zaujmou přední sedačky. Nejsou zde žádné přehnané skořepiny, ale tak akorát tvarovaná sedadla, ve kterých se budete ihned cítit víc než dobře. Mají dlouhý sedák a výborný tvar. Sednete a už se nehnete.

BMW | Byznys | Ceny | BMW řada 3

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

Potěšila mě ještě jedna věc. U BMW se nesnažili o žádné velké kreace a do M3 nasadili klasický kulatý volant, což třeba o takovém novém STI bohužel neplatí. Ten je jednoduchý, tříramenný a výborně se drží. Sem tam se uvnitř objevuje písmenko M, karbonový dekor a to je asi tak všechno.

Do České republiky dorazí M3 a M4 přesně 21. června. Základní cena sedanu činí 1 822 500 Kč, kupé vyjde minimálně na 1 855 000 Kč.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků