BMW M3 „30 Jahre“ oslavuje první generaci M3 limitovanou sérií

Vzpomínáte si, jak BMW předloni slavilo tři desítky let od představení první generace M5? Letos stejné výročí připadá na M3 a dobrou zprávou je, že ani tentokrát nebudeme ochuzeni o speciální model.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Sedany | BMW | BMW řada 3

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Všech 500 vyrobených kusů se bude pyšnit metalickým lakem Macao Blue, který byl příplatkovým odstínem u první generace BMW M3. Společně s ním dostane M3 také dvacetipalcové kované disky, tmavé doplňky exteriéru, koncovky výfuku vyvedené v černém chromu a chybět samozřejmě nesmí ani plaketa „30 Jahre M3“. To aby kolemjdoucí věděli, s čím mají tu čest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celá limitovaná série 500 kusů se vyznačuje odstínem Macao Blue, který byl příplatkovou barvou první generace M3 před třiceti lety

K pohonu slouží přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který díky přítomnosti paketu Competition posílil o 19 koní na finálních 331 kW (450 koní). Na výběr je buď klasická šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne v obou případech o desetinu sekundy rychleji než je tomu u sériového modelu, verze se samočinným řazením tak pokoří stokilometrovou rychlost za 4 sekundy.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

V interiéru nechybí dvoubarevná kůže Merino se sportovními sedadly, které mají na hlavových opěrkách vyšitý nápis „30 Jahre M3“, stejný nápis vás bude vítat i na dveřních lištách. Samozřejmostí je karbonové obložení interiéru a bezpečnostní pásy s klasickou trikolorou divize M GmbH.

Všechny vyrobené kusy dorazí standardně vybaveny adaptivním M podvozkem a aktivním M diferenciálem. Cena je ovšem o nemalých 10 tisíc euro vyšší než u klasického modelu s paketem Competition. Vzhledem k omezené sérii pěti set kusů to ovšem nemusí být až tak špatná nabídka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků