BMW M3 „30 Jahre“ oslavuje první generaci M3 limitovanou sérií

Vzpomínáte si, jak BMW předloni slavilo tři desítky let od představení první generace M5? Letos stejné výročí připadá na M3 a dobrou zprávou je, že ani tentokrát nebudeme ochuzeni o speciální model.

Zajímavosti | Technika | Video | BMW | Sportovní auta | Sedany | BMW řada 3

Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Všech 500 vyrobených kusů se bude pyšnit metalickým lakem Macao Blue, který byl příplatkovým odstínem u první generace BMW M3. Společně s ním dostane M3 také dvacetipalcové kované disky, tmavé doplňky exteriéru, koncovky výfuku vyvedené v černém chromu a chybět samozřejmě nesmí ani plaketa „30 Jahre M3“. To aby kolemjdoucí věděli, s čím mají tu čest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celá limitovaná série 500 kusů se vyznačuje odstínem Macao Blue, který byl příplatkovou barvou první generace M3 před třiceti lety

K pohonu slouží přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který díky přítomnosti paketu Competition posílil o 19 koní na finálních 331 kW (450 koní). Na výběr je buď klasická šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne v obou případech o desetinu sekundy rychleji než je tomu u sériového modelu, verze se samočinným řazením tak pokoří stokilometrovou rychlost za 4 sekundy.

Testy | BMW | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

V interiéru nechybí dvoubarevná kůže Merino se sportovními sedadly, které mají na hlavových opěrkách vyšitý nápis „30 Jahre M3“, stejný nápis vás bude vítat i na dveřních lištách. Samozřejmostí je karbonové obložení interiéru a bezpečnostní pásy s klasickou trikolorou divize M GmbH.

Všechny vyrobené kusy dorazí standardně vybaveny adaptivním M podvozkem a aktivním M diferenciálem. Cena je ovšem o nemalých 10 tisíc euro vyšší než u klasického modelu s paketem Competition. Vzhledem k omezené sérii pěti set kusů to ovšem nemusí být až tak špatná nabídka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků