BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák na značkách

Bavorští ladiči Tuningwerk si vzali do parády dvojkové modrobílé kupé rovnou ve verzi M a udělali z něj skorozávoďák.
Seznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogalerie

M235i RS na první pohled vypadá, jakoby vyjela přímo od BMW M. Má tovární válečné barvy s klasickou trojicí pruhů, na čelním skle polep M Power. Ale za jeho přestavbou stojí Tuningwerk z bavorského Puchheimu. Firma pod vedením Petera Reitha ladí a upravuje pouze modrobílé vozy a koncernové Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Firma Tuningwerk udává zrychlení 0-193 km/h za 15,4 s

Na karoserii se usídlil nějaký ten lehoučký a pevný karbon. Je z něj třeba přední lízátko, střecha, zadní difuzor a mohutné křídlo. Blatníky i prahy se decentně vytáhly, osmnáctipalcová kovaná kola obutá do Dunlopů SportMaxx RT rozměrů 235/40, respektive 265/35 mají překvapivě lichých patnáct paprsků. Přední jsou široká 8,5 palce a váží jen 7,1 kg, zadní mají 9 palců a hmotnost 7,4 kg.

Bez zadních sedadel

Krásné žluté pružiny s tlumiči pocházejí od KW, modifikované šestipístkové brzdové třmeny původně z dílen Bremba září modře a zakusují se do předních 34 mm tenkých kotoučů s průměrem 350 mm. Zadní sedačky šly pryč, nejsou potřeba a beztak jen zvyšují hmotnost. Auto se i s plnou nádrží vejde pod 1,5 tuny, váží 1490 kg.

Vpředu se kromě malého tříramenného volantu usídlila dvojice anatomických sedadel Pole Position od Recara, také interiér je obložen uhlíkovými kompozity. Komu by to nestačilo, může si k této výbavě přiobjednat závodní šestibodové pásy a bezpečnostní klec. Ale ty opravdu jen na okruh!

Tuning | Sportovní auta | BMW

Manhart brutálně vytunil BMW M235i

Řadový třílitrový (2979 cm3) šestiválec TwinPower Turbo má v sériové M235i 326 koní (240 kW) a 450 N.m. Tady ovšem dává 326 kW, tedy velmi působivých 443 koní a šestistupňový manuál s řádně tvrdou spojkou přenáší dozadu kulaťoučkých 600 Nm. Motor dostal lepší chlazení s výkonnějším ventilátorem, hliníkovou olejovou vanu a sportovní nerezové výfukové potrubí. S relativně malým kupátkem určitě řádně cvičí, zejména pak na mokru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karbonové aerodynamické prvky, brzdy Brembo a podvozek KW

Emkový dvoudveřák s dodatečnými písmeny RS vystřelí z nuly na 96 km/h během 4,3 s, za 15,4 s překročí metu 193 km/h. Ano, bavorští tuneři uvádějí oficiálně akceleraci v mílích za hodinu, čísla jsou přepočtem. Zvláštní. Na kratší verzi Hockenheimringu zajelo auto čas 1:11 min, což není úplně zlé.

Každá legrace něco stojí, tahle konkrétně 65 tisíc eur, tedy přes 1,78 milionu korun. Za auto nižší střední třídy je to pořádný ranec, ale garantujeme vám, že soused v ulici stejnou dvojku rozhodně mít nebude!

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků