BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák na značkách

Bavorští ladiči Tuningwerk si vzali do parády dvojkové modrobílé kupé rovnou ve verzi M a udělali z něj skorozávoďák.
Seznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogalerie

M235i RS na první pohled vypadá, jakoby vyjela přímo od BMW M. Má tovární válečné barvy s klasickou trojicí pruhů, na čelním skle polep M Power. Ale za jeho přestavbou stojí Tuningwerk z bavorského Puchheimu. Firma pod vedením Petera Reitha ladí a upravuje pouze modrobílé vozy a koncernové Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Firma Tuningwerk udává zrychlení 0-193 km/h za 15,4 s

Na karoserii se usídlil nějaký ten lehoučký a pevný karbon. Je z něj třeba přední lízátko, střecha, zadní difuzor a mohutné křídlo. Blatníky i prahy se decentně vytáhly, osmnáctipalcová kovaná kola obutá do Dunlopů SportMaxx RT rozměrů 235/40, respektive 265/35 mají překvapivě lichých patnáct paprsků. Přední jsou široká 8,5 palce a váží jen 7,1 kg, zadní mají 9 palců a hmotnost 7,4 kg.

Bez zadních sedadel

Krásné žluté pružiny s tlumiči pocházejí od KW, modifikované šestipístkové brzdové třmeny původně z dílen Bremba září modře a zakusují se do předních 34 mm tenkých kotoučů s průměrem 350 mm. Zadní sedačky šly pryč, nejsou potřeba a beztak jen zvyšují hmotnost. Auto se i s plnou nádrží vejde pod 1,5 tuny, váží 1490 kg.

Vpředu se kromě malého tříramenného volantu usídlila dvojice anatomických sedadel Pole Position od Recara, také interiér je obložen uhlíkovými kompozity. Komu by to nestačilo, může si k této výbavě přiobjednat závodní šestibodové pásy a bezpečnostní klec. Ale ty opravdu jen na okruh!

Tuning | BMW | Sportovní auta

Manhart brutálně vytunil BMW M235i

Řadový třílitrový (2979 cm3) šestiválec TwinPower Turbo má v sériové M235i 326 koní (240 kW) a 450 N.m. Tady ovšem dává 326 kW, tedy velmi působivých 443 koní a šestistupňový manuál s řádně tvrdou spojkou přenáší dozadu kulaťoučkých 600 Nm. Motor dostal lepší chlazení s výkonnějším ventilátorem, hliníkovou olejovou vanu a sportovní nerezové výfukové potrubí. S relativně malým kupátkem určitě řádně cvičí, zejména pak na mokru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karbonové aerodynamické prvky, brzdy Brembo a podvozek KW

Emkový dvoudveřák s dodatečnými písmeny RS vystřelí z nuly na 96 km/h během 4,3 s, za 15,4 s překročí metu 193 km/h. Ano, bavorští tuneři uvádějí oficiálně akceleraci v mílích za hodinu, čísla jsou přepočtem. Zvláštní. Na kratší verzi Hockenheimringu zajelo auto čas 1:11 min, což není úplně zlé.

Každá legrace něco stojí, tahle konkrétně 65 tisíc eur, tedy přes 1,78 milionu korun. Za auto nižší střední třídy je to pořádný ranec, ale garantujeme vám, že soused v ulici stejnou dvojku rozhodně mít nebude!

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků