BMW M235i alias „nová E46“ má českou cenu, je velmi rozumná

Mnichovská automobilka zveřejnila ceny nové dvojkové řady pro český trh. Nabídka zatím obsahuje tři motorizace.

Bez většího rozruchu se obešel oficiální příchod nového BMW řady 2 na český trh. V souladu s novým názvoslovím aut s modrobílou vrtulí na kapotě má nástupce jedničkového kupé v názvu sudou číslovku. Podobně i kupé řady 3 změnilo jméno na řadu 4.

Podrobné představení modelu s kódem F22 včetně technických údajů a obsáhlé fotogalerie najdete v tomto článku:

Video | BMW | Kupé | Premiéry

BMW řady 2: kompletní představení nového kupé (51x foto, 2x video)

Co v něm chybí, jsou ceny. To ale teď můžeme napravit. Za BMW 220i s výkonem 184 koní žádá importér 775 000 Kč. Základní výbava obsahuje 16" kola z lehké slitiny, černé látkové čalounění sedadel, klimatizaci či přepínač jízdních režimů.

Za 837 000 Kč dostanete dvojkové kupé ve vznětové motorizaci 220d. Její výkon je navlas stejný jako u benzínového čtyřválce. 

Nadšence bude ale nejvíc zajímat vrcholné BMW M235i. Zatím s ním ještě skoro nikdo nejel, ale díky kompaktním rozměrům a šestiválcovému motoru (pravda, přeplňovanému) bývá tento model často označován za pokračovatele ikonické E46 M3.

U BMW za něj chtějí 1 122 500 Kč. To jistě není málo, ale za sportovní kupé prestižní značky se zadním pohonem, výkonem 326 koní a zrychlením 0-100 km/h za rovných pět sekund lze hovořit o příznivé ceně. 

Šestiválec má navíc bohatší sériovou výbavu. Bez příplatku tak můžete počítat třeba s bi-xenonovými světly, sportovními sedadly, posuvnou loketní opěrkou a rádiem BMW Professional. Samozřejmostí je stylingový M-paket, sportovní brzdy a sportovní podvozek.

Bez mučení přiznáváme, že na první svezení s M235i se hodně těšíme. Technicky příbuzný hatchback M135i v nás totiž zanechal jenom ty nejlepší dojmy

BMW M235i umí driftovat i bez řidiče. Podívejte se:


BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků