BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

BMW představilo nový přírůstek do rodiny M. Nejmenší novinka vychází z modelu 2 Coupe a slibuje velmi zajímavé jízdní dovednosti.
Seznam kapitol
  1. BMW M2, Video
  2. BMW M2: Fotogalerie

Navzdory všem spekulacím, podle kterých se M2 mělo představit už ve Frankfurtu, si automobilka jeho odhalení nechala na později. Nicméně dnes už jsou známa všechna důležitá fakta. Zajímavá je především technika, protože relativně malé kupé dostalo šestiválec o výkonu 272 kW (370 k).

Testy | SUV | Fascinace | BMW | Sportovní auta | BMW X5

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Řadová jednotka má objem tří litrů a své výkonové maximum dá k dispozici při 6500 ot./min. Točivý moment končí hodnotou 465 Nm a dostupný je od 1400 do 5560 ot./min. Samozřejmě jde o přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva. Hmotnost vozu s manuální převodovkou činí 1570 kg (podle EU, 1495 kg dle DIN), takže se nelze divit tomu, že s ním šestiválec umí pěkně zacvičit. Mimochodem, motor můžete vytočit až na sedm tisíc otáček.

Akceleraci na 100 km/h zvládne M2 za 4,5 s, pokud v autě bude manuální převodovka. Sedmistupňová alternativa DCT zkrátí čas zrychlení o další dvě desetiny sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, za příplatek vám BMW posune omezovač na 270 km/h. Spotřeba není vůbec špatná, tedy alespoň podle tabulek. Manuální provedení se dokonce dostane v kombinovaném cyklu těsně pod osm litrů, automat by měl v průměru jezdit za 8,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Samozřejmě také BMW M2 dostalo sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami a elektronicky ovládanými klapkami. Verze s manuální převodovkou pak umí dávat automaticky meziplyn při podřazování, u automatu nechybí funkce Launch Control a vůz si také můžete v mnoha směrech nastavit tak, jak to známe z ostatních BMW M. Posilovač řízení je přirozeně elektromechanický a jízdu ještě významně vylepší aktivní zadní diferenciál.

Testy | Fascinace | Kabriolety | BMW | Sportovní auta | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Designově M2 podle oficiálních informací navazuje na 1 M Coupe nebo také třeba na 3.0 CSL. Celkově jsou ale změny očekávatelné. Jiné jsou nárazníky, kola, v interiéru nechybí sportovní sedačky a tak dále. Že nejde o nějaký M paket nebo třeba 235i, to nakonec prozradí hlavně karoserie samotná.

Testy | BMW | Kupé | Sportovní auta

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Kvůli širšímu rozchodu narostla šířka vpředu o 5,5 cm, vzadu dokonce o osm centimetrů. Standardem jsou devatenáctipalcová kola. Pneumatiky vpředu mají rozměr 245/35 ZR19 a vzadu 265/35 ZR19. 

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 129 000 Kč
BMW X3 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 129 380 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 250 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek