BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Po prvních kilometrech za volantem BMW M2 to vypadá, že nabídka emkových modelů má nového krále. Tohle auto je totiž nehorázně zábavné.
Seznam kapitol
  1. Je to trochu M235i a trochu M4, Karoserie je tužší
  2. Výkon, rychlost, řízení, V klidu i za devět, Videa
  3. Cena, Verdikt, Technické údaje
  4. BMW M2: Fotogalerie

Už nějakou dobu se tak různě objevuje názor, že automobily obecně začínají být snad až příliš velké a třeba taková emková BMW nejsou výjimkou. Když potom usednete za volant M3 (nebo něčeho většího z produkce divize M), pobavíte se, ale těžko se zbavujete pocitu, že celému tomu představení tak trochu chybí lehkost a hravost. Divize BMW M jako kdyby to tušila, a tak nabídla zákazníkům něco, co by mohlo všechny zastánce tohoto názoru uspokojit. Na trh dorazilo malé BMW M2

Video | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | BMW

BMW M2 oficiálně: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálně 270 km/h

Automobilka oficiálně vypustila do éteru všechny materiály už v říjnu minulého roku, následovala výstavní premiéra na autosalonu v Detroitu a ti šťastnější novináři se nedlouho poté vypravili do Ameriky, aby nabrali první dojmy. Už od začátku vypadalo toto auto dost slibně a po přečtení názorů zmíněných šťastnějších kolegů se domněnka o povedeném emku pouze potvrdila. Proto jsem měl radost, když se u nás objevila pozvánka nabízející možnost otestovat M2 na Hungaroringu. Takže: Jaké BMW M2 vlastně je? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M2 zaujme výrazným nárazníkem a hlavně pořádně rozšířenými blatníky. Nápravy se sem totiž nastěhovaly z většího BMW M4

Je to trochu M235i a trochu M4

Coby základ tohoto automobilu posloužilo BMW M235i, ale to od pohledu prodělalo celou řadu velice důležitých změn. Ledasco prozradí už prosté porovnání základních rozměrů a technických údajů, které najdete níže v tabulce. 

BMW M2 vs. M235i
  BMW M2 BMW M235i
Výkon [kW/k] 272/370 240/326
Max. točivý moment [Nm] 465 450
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3 4,8
Max. rychlost [km/h] 250 250
Délka/šířka/výška [mm] 4468/1854/1410 4454/1774/1408
Rozvor náprav [mm] 2693 2690
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1579/1601 1516/1534

Jak je vidět, M2 je oproti svému civilnějšímu sourozenci především výrazně širší. Rozdíl 8 cm není dán nějakou obyčejnou úpravou typu jen tak pro nic za nic přifouknuté karoserie, těch osm centimetrů je daných zejména větším rozchodem kol na obou nápravách. Ty se sem nastěhovaly přímo z většího sourozence v podobě M4. Ale to není všechno. 

Inženýři použili z M4 také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (standardem je ale i pro český trh manuál) nebo zadní diferenciál. Ten je vybaven jednou spojkou a ta upravuje jeho svornost. Jak moc bude diferenciál uzavřen, o tom rozhoduje přirozeně elektronika, přičemž se tak děje na základě informací o natočení volantu, sešlápnutí plynového pedálu, tlaku v brzdové soustavě, rychlosti otáčení kol a stáčivosti kolem svislé osy. Z BMW M4 dostala M2 také elektromechanické řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je to sice malé kupé, ale na pozoru by se před ním měl mít kdejaký supersport. Mimochodem na prezentaci zaznívaly od lidí z BMW názory, že je tento vůz o sto procent lepší než předchozí 1 M Coupe

Jenže to pořád není všechno. Z M4 (nebo M3, jak chcete) se do M2 nastěhovaly také některé části motoru. V základu jde o šestiválec vybavený jedním dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll původem z M235i. Ten ale prošel opět řadou úprav, kdy ve výsledku dostal od svých větších sourozenců písty, jejich horní kroužky nebo lůžka hlavních ložisek klikového hřídele.

Protože se počítá s velmi sportovní jízdou a s jízdou bokem, BMW řádně upravilo taktéž mazání. Systém pracuje s dvěma olejovými pumpami. Stranou pozornosti inženýrů nemohlo zůstat ani chlazení.

Testy | Sportovní auta | Kupé | BMW

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Karoserie je tužší 

Kromě „vybrakování“ skladu dílů pro BMW M4 (M3) ale přirozeně došlo také na vlastní úpravy. Samozřejmostí jsou jiné pružiny a tlumiče vyladěné tak, aby odpovídaly hmotnosti automobilu a jejímu rozložení. Kromě toho se sem nastěhoval nový přední nárazník, čtyři koncovky výfuku dozadu nebo třeba decentní spoiler. V interiéru, jak už to tak u emkových automobilů bývá, mnoho zásadních novinek čekejte. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardem jsou devatenáctipalcová kola, pořádné brzdy a dvě dvojité koncovky výfuku. Zvuk řadového šestiválce je parádní

Zajímavá věc se objeví ale po otevření kapoty. Konstruktéři totiž přední část vyztužili. Na pohled jsou vidět poměrně masivní výztuhy vedoucí přes oba přední rohy karoserie, další výztuhy vedou od uchycení tlumičů pod čelní okno, zpevněna byla rovněž přední část v oblasti za chladičem a také spodní část téměř pod celým motorovým prostorem. V podstatě můžeme říci, že BMW postavilo kolem motoru dodatečnou klec, která má za úkol zvýšit tuhost. Díky tomu by mělo BMW M2 nabídnout především velmi dobré reakce na řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Je to trochu M235i a trochu M4, Karoserie je tužší
  2. Výkon, rychlost, řízení, V klidu i za devět, Videa
  3. Cena, Verdikt, Technické údaje
  4. BMW M2: Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků