BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

Teprve včera jsme vás informovali o tom, že u BMW chystají obměnu nejsilnější pohonné jednotky v nejmenších modelech značky, dnes už je to oficiální. Řeč je o BMW M140i a M240i ve verzi Coupé a Cabrio. Všechny teď dostanou nově vyvinutý šestiválec B58, který ve srovnání s předchůdcem disponuje o 14 koní vyšším výkonem.

Testy | Sportovní auta | Kupé | BMW

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Suma sumárum tak výkon dosahuje 250 kW (340 koní), který si můžete dopřát jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i v kombinaci se samočinnou převodovkou Steptronic Sport s osmi stupni. Volbu vám automobilka dá i v typu pohonu, kromě klasické zadokolky lze ke všem modelům objednat i pohon všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Známá tvář, nové srdce. Přichází nový řadový šestiválec s výkonem 250 kW (340 koní)

BMW M140i zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy v kombinaci s manuální převodovkou, s automatem to zvládne o dvě desetiny sekundy rychleji. Ve verzi s pohonem všech kol tato disciplína zabere 4,4 sekundy. BMW M240i Coupé pokoří stokilometrovou rychlost za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s automatem), se čtyřkolkou pak za 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba obou modelů činí 7,8 litrů paliva na 100 km v případě manuálního řazení, automat si řekne o 7,1 litru, zatímco verze xDrive odčerpá z nádrže v průměru 7,4 litrů na sto ujetých kilometrů.

O něco pomalejší je kabriolet, který s manuální převodovkou potřebuje 4,9 sekundy. Automat zkrátí akceleraci na 4,7 sekundy, verze s pohonem všech kol ubere další desetinu sekundy. Ve spojení s manuální převodovkou činí spotřeba 8,3 litrů na 100 km/h, v případě použití automatu si zapamatujte hodnotu 7,4 l/100 km, u čtyřkolky pak 7,8 l/100 km.

Všech modelů se v každém případě týká přítomnost sportovního M podvozku se sníženou výškou o 10 milimetrů, M 18palcová kola s dvojitými paprsky, M Sport brzdová soustava, variabilní sportovní řízení, M aerodynamický paket a vnější zrcátka lakovaná šedou metalickou barvou Ferric Grey. V interiéru nechybí sportovní sedadla a kůží potažený volant. 

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Výkon se ale přidával i u klasických verzí. U BMW 120i došlo k nárůstu 7 koní na finálních 135 kW (184 koní), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a kombinované spotřebě 6,1 až 5,7 litru na 100 kilometrů. Stejná porce se přidávala i v případě BMW 125i, které momentálně disponuje výkonem 165 kW (224 koní) a standardně se dodává s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sprint z 0 na 100 km/h znamená 6,1 sekundy, spotřeba činí 5,9 až 5,7 litrů na sto.

Poslední novinkou je motorizace s označením 30i, pod kterou se skrývá čtyřválec naladěný na 185 kW (252 koní). Ten je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a disciplínu z 0 na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, ve verzi s automatem potřebuje o dvě desetiny méně. Kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 6,4 a 6,2 l/100 km.

Nové modely se na trhu objeví ještě v červnu letošního roku.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 1 1.599
Rok výroby: 2009
Stav: 133 940 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Z4 2.996
Rok výroby: 2007
Stav: 146 402 km
Cena: 299 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 51 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků