BMW M140i a M240i oficiálně, vyšší výkon dostaly i další motory

Teprve včera jsme vás informovali o tom, že u BMW chystají obměnu nejsilnější pohonné jednotky v nejmenších modelech značky, dnes už je to oficiální. Řeč je o BMW M140i a M240i ve verzi Coupé a Cabrio. Všechny teď dostanou nově vyvinutý šestiválec B58, který ve srovnání s předchůdcem disponuje o 14 koní vyšším výkonem.

Testy | Sportovní auta | BMW | Kupé

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Suma sumárum tak výkon dosahuje 250 kW (340 koní), který si můžete dopřát jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i v kombinaci se samočinnou převodovkou Steptronic Sport s osmi stupni. Volbu vám automobilka dá i v typu pohonu, kromě klasické zadokolky lze ke všem modelům objednat i pohon všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Známá tvář, nové srdce. Přichází nový řadový šestiválec s výkonem 250 kW (340 koní)

BMW M140i zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy v kombinaci s manuální převodovkou, s automatem to zvládne o dvě desetiny sekundy rychleji. Ve verzi s pohonem všech kol tato disciplína zabere 4,4 sekundy. BMW M240i Coupé pokoří stokilometrovou rychlost za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s automatem), se čtyřkolkou pak za 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba obou modelů činí 7,8 litrů paliva na 100 km v případě manuálního řazení, automat si řekne o 7,1 litru, zatímco verze xDrive odčerpá z nádrže v průměru 7,4 litrů na sto ujetých kilometrů.

O něco pomalejší je kabriolet, který s manuální převodovkou potřebuje 4,9 sekundy. Automat zkrátí akceleraci na 4,7 sekundy, verze s pohonem všech kol ubere další desetinu sekundy. Ve spojení s manuální převodovkou činí spotřeba 8,3 litrů na 100 km/h, v případě použití automatu si zapamatujte hodnotu 7,4 l/100 km, u čtyřkolky pak 7,8 l/100 km.

Všech modelů se v každém případě týká přítomnost sportovního M podvozku se sníženou výškou o 10 milimetrů, M 18palcová kola s dvojitými paprsky, M Sport brzdová soustava, variabilní sportovní řízení, M aerodynamický paket a vnější zrcátka lakovaná šedou metalickou barvou Ferric Grey. V interiéru nechybí sportovní sedadla a kůží potažený volant. 

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Výkon se ale přidával i u klasických verzí. U BMW 120i došlo k nárůstu 7 koní na finálních 135 kW (184 koní), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a kombinované spotřebě 6,1 až 5,7 litru na 100 kilometrů. Stejná porce se přidávala i v případě BMW 125i, které momentálně disponuje výkonem 165 kW (224 koní) a standardně se dodává s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sprint z 0 na 100 km/h znamená 6,1 sekundy, spotřeba činí 5,9 až 5,7 litrů na sto.

Poslední novinkou je motorizace s označením 30i, pod kterou se skrývá čtyřválec naladěný na 185 kW (252 koní). Ten je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a disciplínu z 0 na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, ve verzi s automatem potřebuje o dvě desetiny méně. Kombinovaná spotřeba se pohybuje mezi 6,4 a 6,2 l/100 km.

Nové modely se na trhu objeví ještě v červnu letošního roku.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 1.996
Rok výroby: 2005
Stav: 177 220 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků