BMW M1 nebude. Automobilka si nechce přidělávat konkurenci

Sportovní automobil postavený na základech modelu i8 s osmiválcem o výkonu 600 koní coby nástupce slavného M1? Velmi lákavá představa, o které se v nedávné době několikrát spekulovalo. Konec veškerým dohadům ale udělal Carsten Pries, produktový šéf divize M. Podle jeho slov takový vůz vzniknout nemůže, protože by představoval konkurenci pro i8.

Technika | Sportovní auta | Příslušenství | BMW | Hybridy | Design

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Je to vlastně celkem logické, přestože nová M1 by byla bývala zatraceně zajímavá. Do vývoje BMW i8 vložila automobilka nemalé finanční prostředky a dá se předpokládat, že by čistě benzinový supersport byl pro mnohé zákazníky lákavější alternativou než nový hybrid. Navíc údajně i8 nemůže být přestavěna na benzinový osmiválec, protože byla od začátku navržena jako hybrid používající velmi malý motor.

Elektromobily | Technika | Palivo | Premiéry | BMW

BMW DesignworksUSA představuje elegantní solární přístřešek

V budoucnu je možné, že se některé prvky z řady i dostanou do rukou divize M a stejně tak je možný i opačný postup. Na novou M1 nebo M8 ale máme zapomenout.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků