BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

Mluví se o ní docela často, teprve nyní je však jisté, že „M“ verze nejmenšího BMW současnosti již čeká na svoji oficiální premiéru. Plyne to z nedávného vyjádření šéfa divize M Kaye Seglera, jenž zároveň uvedl, že následující generace modelu M5 se vrátí od vysokootáčkového desetiválce k osmiválci, tentokrát však osazenému dvojicí turbodmychadel, odvozenému z jednotek dodávaných do vozů řad X5/6 M a naladěnému na 600 koní (osmiválcové M5 E39 dávalo 400 a výběhové M5 E60 500 koní, kdo ví, zda se automobilce BMW podaří tyto skoky udržet i nadále). Nový model M1 by také mohl částečně rozehnat roztrpčení z informace o tom, že Z4 M nakonec nebude.

Novinka M1 tento zdánlivě logický název neponese, jmenovat se má 1 M a stane se nejdostupnějším základem v nabídce rodiny modifikací M. Cena by se měla pohybovat okolo 45 000 dolarů, což je přesně mezi částkami 36 000 a 58 000 dolarů za současné modely 135i Coupe a M3 Coupe.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek