BMW M oficiálně: „M1“ do výroby půjde, M5 se vrátí k osmiválci

Mluví se o ní docela často, teprve nyní je však jisté, že „M“ verze nejmenšího BMW současnosti již čeká na svoji oficiální premiéru. Plyne to z nedávného vyjádření šéfa divize M Kaye Seglera, jenž zároveň uvedl, že následující generace modelu M5 se vrátí od vysokootáčkového desetiválce k osmiválci, tentokrát však osazenému dvojicí turbodmychadel, odvozenému z jednotek dodávaných do vozů řad X5/6 M a naladěnému na 600 koní (osmiválcové M5 E39 dávalo 400 a výběhové M5 E60 500 koní, kdo ví, zda se automobilce BMW podaří tyto skoky udržet i nadále). Nový model M1 by také mohl částečně rozehnat roztrpčení z informace o tom, že Z4 M nakonec nebude.

Novinka M1 tento zdánlivě logický název neponese, jmenovat se má 1 M a stane se nejdostupnějším základem v nabídce rodiny modifikací M. Cena by se měla pohybovat okolo 45 000 dolarů, což je přesně mezi částkami 36 000 a 58 000 dolarů za současné modely 135i Coupe a M3 Coupe.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků