BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Vše je ztraceno, puristé mohou spáchat rituální seppuku. Ostré modely M od BMW už nikdy nebudou jako dřív.

BMW samozřejmě nemohlo chybět na autosalonu v Detroitu, i když tam nepřivezlo nic převratného, a nový šéf divize M Frank Van Meel se rozpovídal s médii. Například magazínu Autocar poskytl zajímavý rozhovor ohledně budoucnosti ostrých modelů M. A pro puristy to asi nebude hezké čtení.

Modely BMW M už dávno nejsou homologační speciály, jako tomu bylo u prapůvodní M3 E30. Ostatně dnes vám BMW nalepí písmenko M na cokoli. Navíc se k tradičním modelů M3 a M5 přidala ještě SUV X5 M a X6 M. A v SUV se bude pokračovat, neboť právě SUV X3 M a X4 M mají největší šanci na výrobu.

Zatímco třeba modely M3 Toruing a M7 nelákají mnoho potenciálních zájemců a BMW neví, jak by je prodávalo, právě dvě menší SUV z divize M by mohla vytvářet podobně slibné zisky jako větší X5 M a X6 M.

S tím souvisí i pohon všech kol, o kterém se uvažuje pro příští BMW M5 a M6. Podle Van Meela budou mít nové generace těchto modelů zase větší výkon a zákazníci budou ochotni za čtyřkolku platit. BMW tak bude následovat Audi (standardně s pohonem 4x4) i Mercedes, který také již začal čtyřkolku k vrcholným modelům AMG nabízet.

Frank Van Meel ale dodává, že cílem je udělat auta tak, aby se chovala jako klasické zadokolky. Největším neduhem čtyřkolek je podle Van Meela větší nedotáčivost a horší odezva řízení. To by znamenalo zásadní přepracování pohonu xDrive pro použití v modelech M.

Jediným tradičním kompaktním modelem M s pohonem zadních kol by se mělo stát BMW M2 (a nadále jím zůstanou M3 a M4), ale šéf divize M ještě nechtěl potvrdit výrobu. Prototypy se už nicméně prohánějí po Nordschleife a BMW 1 M Coupé by si nástupce zasloužilo.

Budoucnost nevypadá moc růžově ani pro klasické manuální převodovky. Počet zákazníků, kteří dávají přednost tradičnímu ručnímu řazení, stále klesá. Nicméně pokud prý bude dostatečná poptávka, manuál v nabídce zůstane. Rozhodnou tedy zákazníci, ale podle Meela je již manuál na ústupu.

S předokolkou M na bázi nové platformy UKL1 (jezdí na ní BMW 2 Active Tourer) se naštěstí nepočítá, i když model M Performance by teoreticky vzniknout mohl. Podle šéfa divize M ale musí být model s pohonem předních kol dostatečně ostrý.

Počet modelů M Performance prý také vzroste, i když ne pro všechny vozy BMW se sportovní verze hodí. M Performance má nadále sloužit jako mezistupeň z vrcholného BMW standardní modelové řady k ostrému modelu divize M. Vozy M Performance budou nadále dostávat diesel, se kterým se jinak pro modely M nepočítá.

Ohledně motorů se nepočítá ani s čtyřválcem, který by prý nebyl kultivovaný. BMW nyní pracuje na zdokonalení přeplňování, aby se zlepšila reakce na plyn. Ve hře jsou elektrická turba, ale Meel nechtěl specifikovat detaily.

Provázání divize i a M zatím není na pořadu dne. Například BMW i8 M nebude, maximálně se prý dočkáme toho, že si budou běžné modely stále častěji půjčovat nová technologická řešení od modelů i. Půjde především o využití uhlíkových vláken a v případě modelů M Performance možná i o hybridní pohony.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud