BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Vše je ztraceno, puristé mohou spáchat rituální seppuku. Ostré modely M od BMW už nikdy nebudou jako dřív.

BMW samozřejmě nemohlo chybět na autosalonu v Detroitu, i když tam nepřivezlo nic převratného, a nový šéf divize M Frank Van Meel se rozpovídal s médii. Například magazínu Autocar poskytl zajímavý rozhovor ohledně budoucnosti ostrých modelů M. A pro puristy to asi nebude hezké čtení.

Modely BMW M už dávno nejsou homologační speciály, jako tomu bylo u prapůvodní M3 E30. Ostatně dnes vám BMW nalepí písmenko M na cokoli. Navíc se k tradičním modelů M3 a M5 přidala ještě SUV X5 M a X6 M. A v SUV se bude pokračovat, neboť právě SUV X3 M a X4 M mají největší šanci na výrobu.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Zatímco třeba modely M3 Toruing a M7 nelákají mnoho potenciálních zájemců a BMW neví, jak by je prodávalo, právě dvě menší SUV z divize M by mohla vytvářet podobně slibné zisky jako větší X5 M a X6 M.

S tím souvisí i pohon všech kol, o kterém se uvažuje pro příští BMW M5 a M6. Podle Van Meela budou mít nové generace těchto modelů zase větší výkon a zákazníci budou ochotni za čtyřkolku platit. BMW tak bude následovat Audi (standardně s pohonem 4x4) i Mercedes, který také již začal čtyřkolku k vrcholným modelům AMG nabízet.

Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Sedany | BMW | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Frank Van Meel ale dodává, že cílem je udělat auta tak, aby se chovala jako klasické zadokolky. Největším neduhem čtyřkolek je podle Van Meela větší nedotáčivost a horší odezva řízení. To by znamenalo zásadní přepracování pohonu xDrive pro použití v modelech M.

Jediným tradičním kompaktním modelem M s pohonem zadních kol by se mělo stát BMW M2 (a nadále jím zůstanou M3 a M4), ale šéf divize M ještě nechtěl potvrdit výrobu. Prototypy se už nicméně prohánějí po Nordschleife a BMW 1 M Coupé by si nástupce zasloužilo.

Testy | Sportovní auta | Kupé | BMW

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Budoucnost nevypadá moc růžově ani pro klasické manuální převodovky. Počet zákazníků, kteří dávají přednost tradičnímu ručnímu řazení, stále klesá. Nicméně pokud prý bude dostatečná poptávka, manuál v nabídce zůstane. Rozhodnou tedy zákazníci, ale podle Meela je již manuál na ústupu.

S předokolkou M na bázi nové platformy UKL1 (jezdí na ní BMW 2 Active Tourer) se naštěstí nepočítá, i když model M Performance by teoreticky vzniknout mohl. Podle šéfa divize M ale musí být model s pohonem předních kol dostatečně ostrý.

Tajné | Elektromobily | Technika | Sedany | BMW | Hybridy | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Počet modelů M Performance prý také vzroste, i když ne pro všechny vozy BMW se sportovní verze hodí. M Performance má nadále sloužit jako mezistupeň z vrcholného BMW standardní modelové řady k ostrému modelu divize M. Vozy M Performance budou nadále dostávat diesel, se kterým se jinak pro modely M nepočítá.

Ohledně motorů se nepočítá ani s čtyřválcem, který by prý nebyl kultivovaný. BMW nyní pracuje na zdokonalení přeplňování, aby se zlepšila reakce na plyn. Ve hře jsou elektrická turba, ale Meel nechtěl specifikovat detaily.

Provázání divize i a M zatím není na pořadu dne. Například BMW i8 M nebude, maximálně se prý dočkáme toho, že si budou běžné modely stále častěji půjčovat nová technologická řešení od modelů i. Půjde především o využití uhlíkových vláken a v případě modelů M Performance možná i o hybridní pohony.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků