BMW i8 se ukazuje jako modýlek v neupřesněném měřítku

Hybridní supersport už v Mnichově leští pro oficiální premiéru, jež se odehraje již za několik týdnů na frankfurtském autosalonu.

Dosud jsme vám nabídli jen obrázky více či méně maskovaných aut ze zkušebního provozu, nyní ale přichází chvíle pro odhalení nového modelu BMW i8 v celé jeho parádě. Níže přiložené snímky patří modýlku a objevily se nejprve na známém blogu Bimmerpost, který spravují příznivci vozů značky BMW. Oficiální premiéra je naplánována na nadcházející autosalon ve Frabkfurtu, kde i8 doplní jako druhý model novou značku BMW „i“, kterou zatím reprezentuje pouze kompakt BMW i3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8, zatím jen jako modýlek

Teprve při pohledu na tento model si všimneme, do jak značné míry novinka vychází z koncepční studie BMW M1 Homage, potažmo ze série legendárních strojů BMW M1 z konce osmdesátých let. Studie M1 Homage se veřejnosti ukázala nejprve na soutěži elegance Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itáli roku 2008 a již koncem května téhož roku bylo rozhodnuto o tom, že se objeví v sériové výrobě. Záhy už bylo jasné, že půjde právě o hybridní supersport BMW i8. Jistě, je to jen model, ale lze předpokládat, že vychází ze sériového provedení skutečného vozu.

Technika | Sportovní auta | BMW | Hybridy

BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Jen připomeňme, že BMW i8 bude skutečně kus auta: stane na podvozku s rozvorem náprav 2 800 mm a bude dlouhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký jen 1 293 mm. O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik i přeplňování jsou samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní (170 kW), točivý moment pak dosahuje úrovně 320 Nm. Tato jednotka pohání zadní nápravu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8 zatím jezdí maskováno
 

Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní (96 kW) a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní (266 kW) a 570 Nm. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou vlastní, dvoustupňovou automatickou převodovku. Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará vyspělá hybridní soustava

Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km. Z říše snů? Uvidíme. Připomeňme, že o něco rychlejší hybridní supersport Porsche 918 Spyder má mít spotřebu 3,3 l/100 km.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků