BMW i8 se ukazuje jako modýlek v neupřesněném měřítku

Hybridní supersport už v Mnichově leští pro oficiální premiéru, jež se odehraje již za několik týdnů na frankfurtském autosalonu.

Dosud jsme vám nabídli jen obrázky více či méně maskovaných aut ze zkušebního provozu, nyní ale přichází chvíle pro odhalení nového modelu BMW i8 v celé jeho parádě. Níže přiložené snímky patří modýlku a objevily se nejprve na známém blogu Bimmerpost, který spravují příznivci vozů značky BMW. Oficiální premiéra je naplánována na nadcházející autosalon ve Frabkfurtu, kde i8 doplní jako druhý model novou značku BMW „i“, kterou zatím reprezentuje pouze kompakt BMW i3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8, zatím jen jako modýlek

Teprve při pohledu na tento model si všimneme, do jak značné míry novinka vychází z koncepční studie BMW M1 Homage, potažmo ze série legendárních strojů BMW M1 z konce osmdesátých let. Studie M1 Homage se veřejnosti ukázala nejprve na soutěži elegance Concorso d’Eleganza Villa D’este v Itáli roku 2008 a již koncem května téhož roku bylo rozhodnuto o tom, že se objeví v sériové výrobě. Záhy už bylo jasné, že půjde právě o hybridní supersport BMW i8. Jistě, je to jen model, ale lze předpokládat, že vychází ze sériového provedení skutečného vozu.

Technika | Sportovní auta | BMW | Hybridy

BMW i8: stovka pod 4,5 s, spotřeba vyloženě pohádková

Jen připomeňme, že BMW i8 bude skutečně kus auta: stane na podvozku s rozvorem náprav 2 800 mm a bude dlouhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký jen 1 293 mm. O pohon se postará tříválec TwinPower Turbo s objemem 1,5 l. Ten je osazen variabilním časováním ventilů, přímý vstřik i přeplňování jsou samozřejmostí. Maximální výkon má hodnotu 231 koní (170 kW), točivý moment pak dosahuje úrovně 320 Nm. Tato jednotka pohání zadní nápravu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i8 zatím jezdí maskováno
 

Tu přední pak dostal na starost elektromotor nabízející 131 koní (96 kW) a 250 Nm. Celkem by podle oficiálních tabulek měl mít řidič k dispozici 362 koní (266 kW) a 570 Nm. Spalovací motor používá šestistupňový automat, elektromotor má svou vlastní, dvoustupňovou automatickou převodovku. Kapacita lithium-iontových baterií vystačí na 35 plně elektrických kilometrů, maximální rychlost v takovém případě činí 120 km/h. V případě plně využitého potenciálů očekává BMW zrychlení z nuly na stovku za méně než 4,5 s, nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará vyspělá hybridní soustava

Vůz tuto rychlost zvládne už bez využití elektromotoru. Samostatnou kapitolou bude spotřeba, kdy BMW uvádí podle evropských norem naměřených 2,5 l/100 km. Z říše snů? Uvidíme. Připomeňme, že o něco rychlejší hybridní supersport Porsche 918 Spyder má mít spotřebu 3,3 l/100 km.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků