BMW i8 namísto dieselu nakonec dostane motor zážehový

Větší z páru produktů nové značky BMW „i“ s označením BMW i8 by sice měl být skutečně „plug-in“ hybridem, ale oproti původním zprávám spalovací motor nebude spalovat naftu, ale benzín. Vznětovým motorem přitom disponovala již výchozí studie BMW Vision EfficientDynamics z roku 2009. Důvod je prozaický a šéf výzkumu a vývoje BMW Klaus Draeger jej v rozhovoru pro magazín Autocar popisuje takto: „Chceme jej (i8) prodávat po celém světě. Diesel má přitom smysl pouze v Evropě.“ Zatím nemáme tušení, jaký ze zážehových motorů by se mohl v případě sériového modelu BMW i8 svou spotřebou přiblížit prototypovému vznětovému tříválci 1,5 l, jenž je naladěn na výkon 163 koní (120 kW) a točivý moment 290 Nm a v součinnosti s elektromotorem v konceptu Vision ED vykazuje průměrnou spotřebu 3,76 l/100 km. Nechme se překvapit. BMW i8 se má začít prodávat v roce 2013.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků