BMW i8 musí opět do servisu, nyní kvůli stabilizačnímu systému

BMW svolávalo hybridní tříválcové kupé i8 už jednou. Tenkrát se musely opravit více než dvě stovky aut kvůli možnému úniku paliva. Nyní se svolávací akce týká stabilizačního systému, respektive jeho hydrauliky. BMW nemá hlášeny nehody nebo zranění způsobené touto vadou.

V hydraulické jednotce stabilizačního systému mohou být špatně vyvrtané otvory, což může omezovat pohyb jednoho nebo více pístků. To může mít za následek špatnou funkci stabilizačního systému DSC zejména během brzdění.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Svolávací akce se týká pouze 16 aut vyrobených mezi 29. květnem 2015 a 5. červnem 2015. Podle BMW by měly být servisy připraveny na svolávání od 10. února. Technici provedou kontrolu a případně výměnu hydraulické jednotky DSC.

Jen připomeneme, že BMW i8 pohání přeplňovaný tříválec 1,5 l s označením B38A15T0 (stal se i motorem roku). Jeho výkon je 170 kW (231 k) v 5800 ot./min. a točivý moment dosahuje na 320 Nm v 3700 ot./min. Celkový výkon hybridní soustavy je 266 kW (362 k) a točivý moment dosahuje na 570 Nm. Hmotnost BMW i8 je 1485 kg.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků