BMW i3: první z rodiny „i“ podrobně

Nebude to dlouho trvat a automobilka BMW představí svůj tak trochu přelomový model. První sériově prodávaný exemplář spadající do nové rodiny i se jmenuje i3. Půjde o malý hatchback s pohonem zadní nápravy, takže potud je vlastně všechno v pořádku. Jak už ale určitě víte, o pohon se nebude starat spalovací motor, ale elektromotor.

Elektromobily | BMW | Paparazzi

BMW i3 se chystá na frankfurtskou premiéru

Ten v sériové verzi nabídne parametry 170 k a 250 Nm, maximální otáčky činí 11400 ot./min. Protože vůz z velké části používá materiál zvaný CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), je velmi pevný a především je výrazně lehčí, než by byl obdobný vůz vyrobený z klasických materiálů. Automobilka uvádí rozdíl třiceti procent. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový elektromobil za 7,2 s, maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Zároveň bychom se měli dočkat velice zajímavého pružného zrychlení. Z 80-120 km/h to i3 vytáhne za méně než pět sekund.

BMW i3 dostane ideální rozložení hmotnosti v poměru 50/50 a standardně devatenáctipalcová litá kola obuta do trochu zvláštních pneumatik s rozměrem 155/70 R19. Akumulátor nabídne kapacitu 22 kWh. BMW garantuje životnost na 100 000 km nebo osm let. Na jedno nabití by měl vůz zvládnout přes 200 km. Za příplatek si zájemci budou moci pořídit ještě malý spalovací motor sloužící jako generátor. Ten může prodloužit dojezd o dalších 300 km.

Kolik nakonec bude hybridní novinka stát, to je zatím otázkou. Spekulace hovoří o částce kolem 25 000 euro. Další podrobnosti, stejně jako oficiální fotografie sériové verze, budou následovat velmi brzy.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků