BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

BMW potvrdilo, že pracuje na nástupci svého prvního elektromobilu. Současné nepříliš vysoké prodeje neberou představitelé značky jako prohru. Řada „i“ prý naopak nabírá na důležitosti.

Dosavadní produkce i3 činí přes 60 000 vozů za tři roky prodeje. To není žádná velká sláva. Například od nastupujícího Chevroletu Bolt či Tesly Model 3 se taková čísla očekávají za pouhý rok.

Zejména v případě Chevroletu se velkým očekáváním nelze divit. Bolt je téměř o polovinu levnější než BMW a normovaný dojezd má minimálně
o 80 kilometrů vyšší, přičemž rozdíl mezi základními verzemi je propastných 200 km (183 vs. 383 km).

Zajímavosti | Elektromobily | BMW

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Zástupce značky s bavorskou vlajkou ve znaku však nelichotivé prodeje nechávají chladným: „Nebereme to jako neúspěch. Řada „i“ je stabilní. S nástupcem i3 můžete počítat, jen nemohu říct, kdy přesně se druhá generace objeví,“ řekl pro Automotive News projektový manažer BMW i3, Heinrich Schwackhofer.

Zajímavosti | Elektromobily | BMW

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

V souvislosti s novou generací se hovoří zejména o prodloužení reálného dojezdu. Předcházet jejímu představení bude ale větší model i5.

Rozrůstající se řadu „i“ však nečeká lehký souboj. Kromě ambiciózní Tesly, která si chce z elektrického koláče díky svému dostupnějšímu Modelu 3 vzít co nejvíce, oznamují vývoj elektromobilů i ti největší hráči na automobilovém
trhu - Toyota, GM či Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků