BMW i3 dostane nástupce. Dojezd se má zvýšit

BMW potvrdilo, že pracuje na nástupci svého prvního elektromobilu. Současné nepříliš vysoké prodeje neberou představitelé značky jako prohru. Řada „i“ prý naopak nabírá na důležitosti.

Dosavadní produkce i3 činí přes 60 000 vozů za tři roky prodeje. To není žádná velká sláva. Například od nastupujícího Chevroletu Bolt či Tesly Model 3 se taková čísla očekávají za pouhý rok.

Zejména v případě Chevroletu se velkým očekáváním nelze divit. Bolt je téměř o polovinu levnější než BMW a normovaný dojezd má minimálně
o 80 kilometrů vyšší, přičemž rozdíl mezi základními verzemi je propastných 200 km (183 vs. 383 km).

Zajímavosti | Elektromobily | BMW

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Zástupce značky s bavorskou vlajkou ve znaku však nelichotivé prodeje nechávají chladným: „Nebereme to jako neúspěch. Řada „i“ je stabilní. S nástupcem i3 můžete počítat, jen nemohu říct, kdy přesně se druhá generace objeví,“ řekl pro Automotive News projektový manažer BMW i3, Heinrich Schwackhofer.

Zajímavosti | Elektromobily | BMW

Takhle bude vypadat BMW i5. Také vidíte větší i3?

V souvislosti s novou generací se hovoří zejména o prodloužení reálného dojezdu. Předcházet jejímu představení bude ale větší model i5.

Rozrůstající se řadu „i“ však nečeká lehký souboj. Kromě ambiciózní Tesly, která si chce z elektrického koláče díky svému dostupnějšímu Modelu 3 vzít co nejvíce, oznamují vývoj elektromobilů i ti největší hráči na automobilovém
trhu - Toyota, GM či Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků