BMW i3 Coupe: sportovní švih pro elektromobil

Značka BMW představuje třídveřové provedení svého elektromobilu i3, který by se měl začít prodávat již během příštího roku.

V únoru to budou dva roky, co jsme vám přinesli do jisté míry překvapivou informaci o tom, že automobilka BMW zakládá novou značku „i“, pod kterou hodlá prodávat automobily s důrazem na ekologický provoz. Jít má především o elektromobily, případně hybridy typu plug-in, tedy s možností dobíjení z externích zdrojů a spalovacím motorem výhradně v roli generátoru elektrické energie.

BMW

BMW i3 a i8: první z nové značky v detailech

V polovině loňského roku mnichovská společnost představila hned dvě koncepční studie, jež mají už od roku 2013 zavádět proklamace o snižování spotřeby ve skutečnost. Šlo o prototypy BMW i3 a BMW i8 v podobě pětidveřového hatchbacku, resp. sportovního dvoudveřového kupé. U BMW však průběžně podnikají kroky směřující k udržení pozornosti veřejnosti. Letos v červnu tak značka BMW v Londýně otevřela první prodejnu vozů „i“, přičemž zároveň poupravila interiér konceptu BMW i3 představeného vloni na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW i3, tentokrát s karoserií kupé

Ještě před tím ale BMW zveřejnilo fotografie a technické detaily i k další „ultraekologické“ novince. Šlo o BMW i8 Spyder, tedy druhou ze zmíněných studií přestavěnou do podoby roadsteru. Nyní tedy přichází další novinka. Tentokrát jde o třídveřovou karoserii určenou pro menší model BMW i3, která by měla vozu vtisknout poněkud dynamičtější ráz, pokud tedy lze u čistého elektromobilu zaměřeného na nízké provozní náklady vůbec hovořit.

BMW

BMW zakládá paralelní značku „i“ pro eko-stroje

Nová studie BMW i3 Concept Coupe se veřejnosti představí již za několik dní na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles a dle tvrzení automobilky BMW má jít o důkaz pestrosti připravované modelové řady i3. Kupé si zachovává rozvor náprav 2 570 mm, ovšem od výchozího hatchbacku se liší větší délkou karoserie (3 964 vs. 3 845 mm). Výška novinky činí 1 555 mm a šířka nezměněných 1 768 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také nové kupé se má uplatnit především v městském provozu
 

Oproti hatchbacku byla u nového kupé omezena prosklená plocha v bočních dveřích i na výklopné zádi, čímž BMW i3 Concept Coupe nabylo poněkud reálnějších, střízlivějších rysů, přičemž základní vnější rozměry přibližně připomínají stávající sériové modely evropské nižší třídy. Ale zmíněných prvků, jež nám přibližují podobu sériového provedení řady i3, na novém kupé najdeme více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také podoba interiéru studie i3 Concept se začíná pomalu blížit sériovému provedení

Řeč je v tomto ohledu především o interiéru, který si zachovává řešení bez průběžné středové konzole, ale přidává reálněji působící monitor zábavního systému uprostřed palubní desky, opravdověji působící tlačítka audiosoustavy a klimatizace pod monitorem a ovladače iDrive mezi předními sedadly.

BMW

Studie BMW Vision EfficientDynamics se bude vyrábět jako BMW i8

Ani na pohonné soustavě se nic nezměnilo, takže vůz určený především do městského a příměstského provozu je poháněn elektromotorem uloženým u zadní, poháněné nápravy, jemuž energii zajišťují li-ionové akumulátory. Dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 250 Nm a BMW i3 Coupe Concept s ním údajně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř si všimneme realističtěji působících ovladačů iDrive, širokoúhlého monitoru zábavního systému nebo tlačítkového panelu pro ovládání audiosoustavy a klimatizace

Výchozí pětidveřový hatchback BMW i3 má být k dispozici také v provedení plug-in hybrid, které na své palubě ponese také atmosféricky plněný zážehový tříválec s objemem 1,5 l v úloze generátoru elektrické energie pro prodloužení jízdního dosahu. Třídveřová, o něco sportovněji působící verze zřejmě bude nástup sériové výroby „pětidvířka“ následovat s minimálním časovým odstupem.
 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků