BMW i3 a i8: první z nové značky v detailech

6 komentářů

Chuck
1. srpna • 22:01

hlavně i8,super,miluju tenhle design,bohužel si to nebude moct dovolit obyčejný člověk,takže to bude hračka pro horních deset(možná pět)tisíc a ti se budou tvářit javí jsou IN a COOL a hlavně jak VÁŽNĚ to myslí s ekologií.Jenže jak bude zajištěna recyklace baterií?A kolik bude cena nových po 1 - 2 letech superrychlých nabíjecích cyklů?A vůbec,stejně jako pro nás obyčejné smrtelníky a naše elektrické spotřebiče někde někdo musí vyrobit elektřinu pro jejich dobytí za dodržení nedodržení ekologických pravidel(nebo stát zaplatí výjimku pro naše elektrárny)takž zase jde vše z kapes daňových poplatníků ale to jsme někde jinde.A co se týče těch maloobjemů na hranici únosnosti a životnosti materiálů o tom radši ani nebudu psát,nemiluju tyhle motory,vždyť je to cesta dobrá jen pro servisy a výrobce ND,o tom nemá cenu polemizovat.Jinak jako studie super,bohužel pro seriovku to bude vypadat a hlavně fungovat jinak.

petr798465
1. srpna • 14:44

opravdu moc hezké !
krásné koncepty...sny...slibyno a ted zpět do reality !

Elrol
1. srpna • 7:45

Obě vypadají nádherně, ale přál bych si, aby automobilky byly víc jako firma Apple - ve chvíli kdy představí něco nového a cool, tak zároveň řekne "a koupit si to můžete teď". Tohle je s největší pravděpodobností jen další z nekonečné řady konceptů, které se do výroby nikdy nedostanou nebo ve výsledku budou vypadat úplně jinak, obyčejně.K elektrickým motorům se raději vyjadřovat nebudu. Proč se prostě nezaměřit na extrémně úsporné zážehové/vznětové motory. Neustálá snaha někam tam tu elektriku nacpat mi přijde kontraproduktivní. Baterie budou vždy špatné, s nízkou kapacitou, vysokou váhou (která obratem snižuje dojezd/úspornost), nízkou životností. Chvástat se rychlodobíjecími cykly sice vypadá pěkně na letáku, ale že takto nabíjené baterie budou do 2-3 let na úplnou výměnu, to už se nikde neřekne. Stejný design, baterie a elektromor pryč, dostupnost ihned nebo ještě tento rok a hned běžím prodat ženu a děti na věděcké experimenty, abych si to mohl koupit. Jinak si to strčte vážení pánové za klobouk.Ale *opravdu* vypadají nádherně. Obě.

hurkar
1. srpna • 13:45

elrol, úplny súhlas vo všetkom, ,,nabuchané'' 0,9 alebo 1,2 a im podobné majú výdrž asi ako tie baterky...

lethal924
1. srpna • 16:33

takze vlastne ne uplny souhlas :-) s extreme uspornyma foukanyma 0,9 nebo 1,2l motorama taky moc nesouhlasim - nektere se povedly, ale to je vyjimka co potvrzuje pravidlo - ze nic se nema prehanet. Cim vic vykonu z nej dostanem a cim vic mu zalepime vyfuk ruznymi ocistovaci, tim min to vydrzi a tim vic soucastek se na tom bude kazit. Se spalovacima motorama jsme ted nekde na vrcholu, pokud nekdo neprijde na jiny zpusob zvyseni efektivity nez je preplnovani nebo variabilni casovani...Pokud jde o budocnost, tak ta je (zatim pouze) ve vodikovych palivovych clancich. Elektrice se proste nevyhneme. Clanky jsou ale tak drahe a narocne na vyrobu, ze si je nemuze nikdo dovolit. Drahe je to proto ze je to vzacne a tudiz narocne na vyrobu - vyviji to 2 automobilky na svete. Kdyby ostatni prestali cpat prachy do hybridnich nesmyslu a jinych marketingovych elektrokravin a radsi investovali do vyvoje vodikem vyrabene energie, meli bychom za par let plnohodnotne elektromobily

mikiqex
1. srpna • 8:58

+1 (hm, spíš +10 :)

Doporučujeme

Články odjinud