BMW hlásí: Číslo jedna žije (spy photos)

Pozorným fotografům tentokrát neunikla novinka bavorské automobilky - BMW řady 1. Pětidveřový prototyp, který zastihli při testech kdesi na zasněžených evropských silnicích, byl jen lehce zakamuflovaný, moc toho neskrýval. Zaujala nás hlavně nápadná maska chladiče, sportovnější nárazníky a tvar zadních světel. Na první pohled bylo také vidět, že vůz na snímcích byl oproti stávajícímu modelu o něco delší a C-sloupek užší, což zcela jistě pomůže lepšímu výhledu z vozu. 

Také příští generace BMW řady 1 nabídne množství konfigurací: včetně třídveřové a pětidveřové verze, i kupé a kabriolet. Podle AutoBildu, který hovořil s šéfem vývoje BMW Klausem Draegerem, automobilka „hodlá v duchu své nedávno přijaté filosofie rychle rozvíjet nové segmenty“. Proto se v ní nyní vážně uvažuje (konečné rozhodnutí ještě nebylo přijato) o verzi, jež by nabídla dost místa na zadních sedadlech i dospělým cestujícím. To je u současných vozů řady 1 problém, proto nemají šanci uchytit se na trhu ve Spojených státech.

Co se týká motorů, ty budou dodávány v širokém rozpětí, od nejslabších 1,4 l až po nejsilnější 3,0 l. V nabídce budou i turba, znovu však bude chybět nejostřejší varianta M. Namísto toho můžeme očekávat „ekologické“ dieselové motory a samozřejmě hybrid! O pohonu všech kol xDrive zatím nebylo definitivně rozhodnuto. Vůz bude pravděpodobně uveden na trh někdy v průběhu letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Foto © Automedia
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků